Табір відпочинку "Едельвейс" - 2016

100 учнів Новоборівської гімназії мали змогу весело провести свій час у літньому таборі відпочинку "Едельвейс".

Табір відпочинку на базі нашого навчального закладу почав працювати з 2004р.. Тоді це був табір праці і відпочинку для 10 кл. Керівником табору тоді була Щербина Віра Панасівна. Вона ж і придумала назву табору – «Едельвейс»

       Гірська квітка едельвейс, є символом любові та щастя. Тому вчимо дітей любити один одного, щоб кожен поспішав робити добро. Не секрет, що добрі стосунки з ближніми - це справді щастя. Ось такий, сенс назви табору. Іншими словами, «Едельвейс» вчить любити і вміти бути щасливим.

Девіз нашого табору:

         “Тільки по справжньому добрим, людяним і наполегливим

           Небо дарує цю квітку щастя”.

       Пісня  -  “Добро всім людям несемо”.

В цьому році табір «Едельвейс» прийняв 100 дітей, що становить 30,76 % від загальної кількості учнів гімназії.

Під час формування списків відпочиваючих віддавалася перевага дітям пільгових категорій. В результаті склад соціального паспорту слідуючий:

– діти під опікою -2;

– переселенці -1;

– діти учасників АТО - 5, з них учасників бойових дій  - 4;

– сім'ї, які опинилися в складних життєвих обставинах - 1;

–постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи - 5;

– діти із сім’ї  де є інвалід -  2;

– група ризику (діти з девіантною поведінкою) -1;

– малозабезпечені (згідно довідки) - 8;

– багатодітні сім'ї - 9 дітей;

– неповні сім'ї - 20  (в т.ч. діти матерів-одиначок -14,

                                     діти-напівсироти -2,

                                     діти із розлучених сімей-4.)

– талановиті – 7.

Для роботи табору була підготовлена необхідна документація: статут, списки дітей, штатний розклад, план роботи, режим роботи, проведені необхідні інструктажі та інше.

Кожен загін мав свій журнал. В ньому містилася слідуюча інформація:

– список дітей із домашніми адресами і телефонами батьків;

– облік відвідування;

– облік інструктажів з безпеки життя;

– назва загону, девіз, гасло, пісня;

– план роботи.

 

Вся інформація по табору була розміщена на на стенді в коридорі.

Табір працював згідно з режимом дня та планом виховної роботи табору.

 

 Основними режимними складовими дня були:

–  лінійка;

–  зарядка;

– сніданок;

       –  виховні заходи (один великий з виходом у ліс, або 2 менші – один   на сцені, інший на свіжому повітрі); 

        –  справи в загоні у вільні хвилини;

        –   обід;

       –   післяобідній захід;

       –  нарада вихователів.  

Діти були поділені на чотири загони: «Веселка», «Перлина», «It’s my Life», «Вища ліга». Назву та девіз діти обрали самі. На чолі кожного загону встали вихователі, які забезпечували виконання дітьми розпорядку дня.

 

Щодня на лінійці діти здавали рапорт. А також:

- підводились підсумки попереднього дня, грамотами і солодкими призами нагороджували кожен загін за досягнення у конкурсах і змаганнях,

- оголошувався план роботи на день (тому що життя і  погода часом вносили свої корективи),

- нагадували про перспективні заходи, які потребували попередньої підготовки,

- вітали іменинників.

Після лінійки, яка проводилась на шкільному подвір'ї, загони  перешиковувалися на зарядку, яку проводив фізрук Карпович Ю. А. Вправи виконувались під оригінальний музичний супровід. В таборі було організоване двохразове харчування - сніданок і обід. Кухар Панченко О.В. і помічник кухаря Чайківська Т. А. готували різноманітні смачні і калорійні страви. Медсестра і техпрацівники забезпечували чистоту .

На дверях їдальні знаходився графік харчування - в ньому вказано який загін і в який час харчується. Вази з квітами і серветки на столах надавали не лише естетичногого вигляду, а святковості і настрою.

Протягом роботи табору постійно поповнювався стенд із фотомонтажем «Відпочинок в «Едельвейсі» -2016».

В кінці дня усі вихователі збиралися на щоденні наради. Де обговорювався прожитий день (враження, зауваження, побажання), плани роботи на завтра і інколи на кілька днів вперед.

                                             Виховна робота.

Чітку, злагоджену роботу забезпечував глибоко продуманий план виховної роботи, який був насичений та цікавий. Сплановані були і післяобідні цікаві заходи  (план роботи додається).

З метою попередження травматизму та збереження життя дітей вихователі проводили різні інструктажі зі збереження життя:  вхідний інструктаж з техніки безпеки, про правила дорожнього руху, про безпечний шлях до табору та додому, про правила поведінки на вулиці, у громадських місцях, на прогулянках, про здоровий спосіб життя, про правильне харчування і культуру харчування, про дружбу і взаємодопомогу (цільові інструктажі проводили додатково щоразу перед виходом за межі навчального закладу).

В перший день вихователі провели ігри на згуртування колективу, познайомили дітей з режимом роботи табору, з нашим талісманом — квіткою едельвейс, прочитали про неї легенди. В загонах діти вчили гасло загону і табору, табірні заклички, повторили , а дехто і вивчив табірну пісню.

Кожен вихователь табору провів для дітей по одному заходу.              

Гра «У пошуках скарбів»  проведена вчителем історії  Шеметом П.С. Перед заходом провели організаційну лінійку, загони отримали маршрутні листи. Зорієнтувавшись  на місцевості діти проходили різні перепони  у пошуках скарбу - пакету з цукерками. У кожного загону був свій «скарб». Діти отримали бурю емоцій!

1 червня—Міжнародний день захисту дітей. Керівник селищного клубу Рижова Л.В. запросила дітей до будинку культури на ігро-розважальну програму. Захід був веселим і цікавим.

Конкурсна гра «Знай. Люби. Бережи.» була проведена вчителем біології Гвоздовською Н.М.. Змагалися дві команди. Завдання вчителька підготовила згідно віку. Діти відгадували загадки про тварин, розшифровували приказки, співали пісні, в яких є назви тварин та інше.

Конкурсна програма «Весела математика» (вчитель математики Меринова О.М.). була проведена у стилі «Сильної ланки». Швидка реакція і хороші знання з математики та логіки були запорукою перемоги.

«День туриста» ( вчитель географії Щербина В.П.) Проводили біля водосховища на непересічній місцевості. Розпочали із загального шикування, і після невеликої урочистої частини загони пішли по своїм маршрутам. Їх чекали зупинки «Кочки», «Крутий схил», «Бревно», «Орієнтир» та інші.

«Лісовий гарт» (вчитель української мови Фещенко О.В.) Гра  також проводилася біля водосховища.  Діти поповнили свій багаж знань і вмінь на станціях «Загадкова», «Влучний стрілець», «Зелена аптека»,  «Кенгуру», «Пісенна», «Художня» -малювали горішки для білочки,  «Загаси вогонь».

«Школа акторської майстерності» (Зайнчуковська М.Ф.) Діти були поділені на команди. Спочатку  вони виконували невеличкі завдання. За гарне та артистичний показ команда отримувала веселий смайлик.  Надзвичайно емоційно і артистично, із задоволенням грали юні артисти відведені їм ролі у експромт-театрі.

«Калейдоскоп розваг» (Вольська Р.В.) У гості завітала баба Яга, яка  провела цікаві конкурси, а ще вона робила капості, дрипаючи на дітей водою. Вони верещали від задоволення і провокували бабу Ягу, аби їх ще подрипали…

«Фестиваль тезок» (Міліченко Л.В.) Для  участі у конкурсах викликали тезок- діток, які носять однакове ім’я. Цікаво, що у нас було дві Яндюк Олександри, одна у 3-му, інша у 5 класах.

«Веселий експрес» (Стецюк Л.Т.) та квест  «В гостях у літа» (Макарець Л.M.) – ігри по станціям. На кожній зупинці керівники пропонували дітям змістовні завдання, за виконання яких діти набирали певну кількість балів і після марафону отримали грамоти.

«Містер табору» (Панченко Н.Б.) та «Міс табору» (Мошківська Г.М.) були покликані щоб обрати найкрашу пару табірної зміни. Це було шось неймовірне!

«Українські вечорниці» (Перегуда С.С.) Діти прийшли святково одягнені, у вишитому одязі. Усі мали можливість узяти участь у вечорницях. Вони співали пісень, танцювали українські танки, складали прислів'я, залучалися до ігор та розваг.

«Мій друг –комп’ютер» (Ковальчук А.В.) Сьогодні ми не уявляємо своє життя без цього чуда техніки. Цікаві запитання про комп’ютер підготовила вчитель інформатики. Захід був корисним.

Конкурс фігур із піску. Проводився у пляжній зоні. Діти ліплять за своїм бажанням, поливаючи пісок водою. Старші ліпили маєтки, а менші - солодкий стіл.

Заняття гуртка «Етнолялька» від Новоборівського ЦДЮТ провела для наших дітей Шаповалова Т.І. Мотанка- це дитяча іграшка, родинний оберіг, могутній магічний талісман та символ зв'язку між поколіннями. У наш час майстри, які працюють з традиційною народною лялькою відзначають позитивний вплив,  який має процес виготовлення такої ляльки на психіку людини. Виготовлення ляльки-мотанки - це свого роду психотерапія, яка допомагає зняти певні психологічні травми. Тому не дивно що сьогодні приділяється стільки уваги цій іграшці. Кожна дитина хоче навчитися виготовляти ляльку- мотанку. А з яким задоволенням вони несуть їх додому!

Особливою сторінкою табірного життя були спортивні змагання. Карпович Ю.А. провів для дітей "Веселі старих", «Малі Олімпійські ігри». Хвилювання, єднання, радість і стремління до перемоги наповнювали душі наших вихованців. Діти брали участь у змагання з армреслінгу (хлопці); зі стрибків на скакалці (дівчата). Естафети «Сильний, спритний, умілий» не залишили байдужими нікого. Після кожного змагання діти нагороджувалися грамотами, дипломами, солодкими призами.

Похід вздовж русла річки Ірша дав змогу побачити нерукотворні красоти природи. Діти пройшли стежками, якими зазвичай не ходять. В кінці походу зайшли до живої кринички, напилися води. Подивилися на греблю на нашому волосховиші.

Флешмоб став улюбленою розвагою. Як в таборі так і на новорічні свята. Увесь загін готує танок, умова — простота рухів. Ця група показує танок, а присутні, усі до єдиного повторують за ними. Девіз «Танцюй з нами, танцюй краще за нас!» Кожен загін показує свою танцювальну програму. Ну, а потому ігродискотека!  Гарний настій, забезпечено усім!

У вільні хвилини діти готувалися до заходів, які потребували попередньої підготовки - флешмобу, «міс», вечорниць, заключного концерту та інших, розучуючи українські народні пісні, танці.

В нашому навчальному закладі працював ще один табір де вивчалася англійська мова. Працювали у ньому вчителі англійської мови Гнітецька О.І. та Градовська Л.П., керівником табору була Зайнчуковська М.Ф.

Під кінець зміни «англійський табі» завітав у гості до наших дітей з виступом. Учні старших класів показали казку «Білосніжка» на англійській мові. І хоча малюки не розуміли мови, але з цікавістю подивилися відому усім казку.

Концертна програма «Фабрика зірок» (вих. Шкробот О.Т.) була присвячена завершенню табірної зміни. Із задоволенням діти співали, танцювали, показували усі свої таланти. Кружляв незабутній вальс, лунало багато пісень.

А по тому - урочиста лінійка закриття  табірної зміни. На заключній лінійці усі загони були нагороджені солодкими призами і грамотами. Діти висловили щиру подяку всім працівникам табору і подарували їм квіти.

Найбільшою нагородою для вихователів було те, що діти не хотіли розходитися додому. Кожен день у таборі був насичений новими подіями, враженнями, почуттями. Усі заходи сприяли реалізації завдань пізнавального,  художньо - естетичного, креативного, логіко-мовленнєвого та фізичного розвитку дітей. Табір є своєрідним «полігоном», де кожен учасник може виявити свої таланти, якнайкраще проявити себе, адже в таборі відбуваються різноманітні конкурси.

Хочу подякувати всім працівникам табору за натхненну роботу. Щоб дітям було цікаво і затишно в таборі, вихователі працювали на совість. Працівники табору об'єдналися в єдину, дружну, творчу команду. Завдяки їх великому натхненню все заплановане вдалося здійснити. Діти гарно і змістовно відпочивали, набираючись сил і здоров'я, а також збагачуючись новими знаннями. Отримали безліч позитивних емоцій і діти, і втомлені вихователі. За час табірної зміни діти потоваришували, краще пізнали один одного, навчилися працювати у колективі, дізналися багато цікавого, розкрили свої таланти та вподобання, усвідомили важливість здорового способу життя та те, що про здоров’я необхідно турбуватися змалку. Табір здружує дітей завдяки змішаності класів в загонах, вчить доцільно проводити час відпочинку, дбайливо ставитися до свого життя. Впевнена, що праця вихователів не була марною.

                                                                          Керівник  табору «Едельвейс» Жеревко І.В.

Додав(-ла) Адміністрація 21.01.2018