ТВОРЧИЙ ПЕДАГОГ - ОБДАРОВАНИЙ УЧЕНЬ

ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Мета: розвивати в педагогів прагнення до професійного самовдосконалення; формувати позитивне сприйняття професії педагога та світосприйняття; розвивати педагогічну творчість і креативність; запобігати психологічному вигоранню; підвищити мотивацію до професійної діяльності; сприяти відшукуванню оптимальних моделей поведінки в педагогічному середовищі.

Обладнання: плакат із зображенням стебел пшениці, стікери у вигляді «зерен пшениці», правила тренінгового заняття у вигляді пазлів, макет герба педагога для кожного учасника, аркуші паперу формату Ф3 (8 шт.), фломастери, 2 ватмани, журнали з великою кількістю фотографій, ножиці, клей.

Ключові слова: учитель-новатор, учитель-консерватор, обдарованість.

Одноманітність у роботі стомлює

не лише учня, а й учителя.

Ш. Амонашвілі

Хід заняття

Вправа «Знайомство»: напис на футболці»

Мета: познайомити учасників; мотивувати їх до активної діяльності.

Психолог: Уявіть, що на вас одягнені футболки з написом, який розкриває вас, ваші особливості, є вашим девізом. Повідомте цей напис загалу.

Вправа «Очікування»

Мета: з’ясувати очікування учасників. (Учасники записують свої очікування на «зернятах» та садять їх у «землю» (прикріплюють до плаката), повідомляють їх. У кінці тренінгового заняття з них створюють «колоски».)

Рефлексія

Вправа «Правила тренінгового заняття «Пазли»

Мета: налаштувати учасників на роботу. (Обговорення правил тренінгового заняття і складання пазла з ними.)

Вправа «Мій герб педагога»

Мета: формувати адекватне уявлення педагогів про власні педагогічні досягнення. (Учасники отримують герб, який складається з 5 частин.)

Психолог: Ви повинні намалювати свій герб педагога. Заповніть, будь-ласка, усі віконця, а для загалу відкрийте лише 3, які захочете. У вас є на це 10 хв. (Далі учасники презентують свій герб.)

Рефлексія

  Моє найбільше педагогічне досягнення

 

Мій найбільший педагогічний прорахунок

 

 

 

3 людини, які відіграли в моєму житті важливу роль

 

Моя мрія

 

Моє педагогічне кредо

 

Вправа «Реклама професії вчителя»

Мета: установка на позитивний зміст реалізації людини як педагога; сприяти створенню доброзичливої творчої атмосфери в педагогічному колективі.

Обладнання: аркуші паперу формату А3, фломастери.

(Учасники об’єднуються у 3 групи і готують візитну картку професії – рекламний банер, який би зміг загітувати інших стати педагогом. Ця візитна картка має бути якомога оригінальнішою. На виконання вправи дається 10 хв. Учасники кожної групи рекламують професію вчителя. Після презентації думки групи щодо завдання візитні картки вивішують на дошку.)

Рефлексія

Вправа «Ось так ситуація!»

Мета: формувати креативне мислення, уміння виходити переможцями з будь-якої ситуації. (кожній групі роздаються картки з педагогічними ситуаціями зі шкільного життя. Групі потрібно знайти нестандартні дієві способи виходу із ситуації. На обговорення дається 5 хв. Учасники об’єднуються в 4 групи та обговорюють ситуації, презентують їх розв’язання.)

Рефлексія

 

 

Група 1

Ситуація 1. Ознайомтеся із ситуацією. Як, на вашу думку, повинен повести себе вчитель у цій ситуації?

На уроці української мови в п’ятому класі учні самостійно виконували вправу. Вчителька помічає, що Сашко старанно працює. Узагалі він учень із початковим рівнем навчальних досягнень і  ставлення до нього у класі іронічно-поблажливе. Маленький, худенький, завжди наче трохи наляканий. Під час контрольних робіт Сашко найчастіше байдикує, дивлячись винуватими очима на вчителя, а у кращому випадку списує у сусіда. Сьогодні ж працює, матеріал нескладний, він цілком може упоратися самостійно.

  • Молодець, Сашко! – вирішила похвалити його Олена Володимирівна. – Як приємно дивитися на тебе, коли ти думаєш і працюєш.
  • А ви йому 12 балів поставте! – глузливо каже хтось із хлопчиків.

Усі сміються, оскільки Сашко і 12 балів – речі несумісні.

  • Поставлю, якщо зробить, - трохи підвищила голос учителька. – Коли завершите, я перевірю ваші роботи.

Роботу завершено, учителька перевіряє зошити. Ось, нарешті, до неї підходить Сашко. Учителька бере його зошит і раптом бачить, що записано лише номер вправи, а далі – чистий аркуш…

Розв’язання ситуації _________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

Група 2

Ситуація 2. Ознайомтеся із ситуацією. Як, на вашу думку, повинен повести себе вчитель у цій ситуації?

Йшов урок української мови. Настрій у вчителя був чудовий. Він опитав чотирьох учнів. Відповіді бездоганні. Усім поставив 12 балів. Підійшовши до дошки, учитель помітив шпаргалку: на рамі були написані особові закінчення дієслів І і ІІ дієвідмін…

Розв’язання ситуації __________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Група 3

Ситуація 3. Ознайомтеся із ситуацією. Як, на вашу думку, повинен повести себе вчитель у цій ситуації?

Учитель дає учневі завдання, а той не хоче його виконувати і при цьому заявляє: «Я не хочу це робити!»

Якою має бути реакція вчителя?

Розв’язання ситуації __________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Група 4

Ситуація 4. Ознайомтеся із ситуацією. Як, на вашу думку, повинен повести себе вчитель у цій ситуації?

«Я відчуваю, що заняття, які ви ведете, не допоможуть мені», - каже учень учителеві. І, зрештою, додає: «Я взагалі думаю залишити заняття».

Як на це повинен відреагувати вчитель?

Розв’язання ситуації __________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

 

Вправа «Портрет учителя»

Мета: сприяти розвитку педагогічної творчості. (Учасники об’єднуються у 2 групи. Кожна група готує портрет учителя (малює його).

Група 1 – портрет учителя-консерватора; група 2 – портрет учителя-новатора. Далі учасники порівнюють ці портрети, шукають позитивні і негативні якості, визначають ідеальні якості вчителя.)

Рефлексія

Вправа «Колаж «Школа майбутнього»

Мета: сприяти розвитку творчого потенціалу педагогів, активізації групової взаємодії. (Учасники об’єднуються у 2 групи за принципом «листівок», беруть запропоновані психологом частини листівки і далі шукають свою групу за кольором. Учасники готують проект «Школа майбутнього», у який входять підструктури школи майбутнього: учителі майбутнього, учні майбутнього, урок майбутнього. Працюючи з колажем, педагоги використовують маркери і фломастери, вирізані картинки, клей, роблять колаж яскравим й інформативними. Далі група вибирає спікера, який представляє своє бачення школи майбутнього.)

Рефлексія

Вправа «Віночок побажань»

Психолог. Візьміть за руку сусіда зліва і продовжте фразу: «Я бажаю тобі…», не відпускаючи руки. Після завершення заплющте очі й подумки побажайте всього найкращого тим, кого любите.

 

 

 

Додав(-ла) Адміністрація 22.02.2018