Річний звіт про діяльність ліцею за 2020-2021н.р.

                                                                                          Ми за школу, в якій цінується Особистість!

 

Вступ

У відповідності до функціональних обов’язків та на підставі Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005 р. No 178 (далі – Положення про порядок звітування), керуючись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, Статутом ліцею та чинними нормативно-правовими документами в галузі освіти представляю Вашій увазі звіт про діяльність директора ліцею та про підсумки роботи колективу протягом останнього року. У своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності, звернути увагу на створення в ліцеї належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти.

Потужну державу і конкурентноздатну економіку створює згуртована спільнота творчих особистостей, відповідальних громадян, активних і підприємливих. Така особистість, її громадянська позиція, моральні якості, соціальні контакти формуються під час першої системної самостійної діяльності – упродовж навчання. Тому центральну роль у вихованні громадянина, який є особистістю, патріотом та інноватором, має виконувати система загальної середньої освіти – Нова українська школа. Вона має не просто реагувати на зміни, які відбуваються у суспільстві – вона має стати авангардом, рушійною силою цих змін.

Новоборівський ліцей імені Василя Лунька є комунальною власністю Новоборівської селищної ради Житомирської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Новоборівської селищної ради, якому делеговані відповідні повноваження. Основна діяльність ліцею спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти. Освітня стратегія освіти ліцею спрямована на забезпечення умов функціонування і розвитку загальної середньої освіти, створення сучасного освітнього середовища, підвищення якості освітніх послуг, орієнтованих на учня, з урахуванням демографічної ситуації відповідно до вимог суспільства, селищної громади, стану соціально-економічного розвитку смт.Нова Борова, запитів громадян і потреб держави, області, ОТГ, селища. Успішність подолання кожного рівня, виконання його освітніх завдань гарантується ліцеєм тільки за умови усвідомленого й добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, відкритістю навчального процесу.

Загальна інформація про ліцей

Заклад засновано:

- введено в експлуатацію в 1982 році.

Юридична адреса ліцею: смт.Нова Борова, вул. Шкільна, 5.

Чинний Статут Новоборівського ліцею імені Василя Лунька Новоборівської селищної ради Житомирської області у новій редакції затверджено рішенням тридцять сьомої сесії VII скликання Новоборівської селищної ради Житомирської області від 29.05.2019 № 973.

Мова навчання: має статус україномовної.

Структура ліцею: школа І ступеня, школа ІІ ступеня, школа ІІІ ступеня. Навчання завершило 411 учнів у 20 класах (в тому числі: 1 учень за індивідуальною формою навчання та 1 учень за інклюзивною формою навчання). Зарахування учнів до ліцею здійснюється згідно з положенням про зарахування, відрахування за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють), свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім першокласників).

Всього працівників – 72, з них педагогічних – 45 в т. ч. на постійній основі – 42, (з них 5 – соціальна відпустка) та обслуговуючого персоналу – 27; в т. ч. адміністративного персоналу – 8: директор – 1, заступник директора з навчально-виховної роботи – 1, заступник директора з науково-методичної роботи – 0,5, заступник директора з виховної роботи – 0,5, педагог-організатор – 1, соціальний педагог – 1, практичний психолог – 1, завідуючий господарством – 1. Протягом всього періоду свого існування школа зберегла та примножила свої традиції: академічність у навчанні, демократизація системи управління, дитиноцентризм, саморозвиток та самовдосконалення тощо.

Загальні показники станом на 01.09.2020р.:

1.Мова навчання – українська

2.Кількість класів – 20

3.Загальна кількість учнів станом на 01.09.2020р. – 404 в т.ч. 1-4 класів (8) – 163 учні; 5-9 класів (10) – 204 учні; 10-11 класів (2) – 37 учнів; середня наповнюваність 21 учень.

4.Забезпечення учнів безкоштовним гарячим харчуванням 1-4 класи – 100% і пільгові категорії – 100%.

5.Забезпеченість навчальними кабінетами – 100 %.

6.Забезпеченість підручниками 95%.

7.Площа земельної ділянки 4,1343 га.

Як директор протягом звітного періоду я у своїй діяльності керувалася Статутом ліцею, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора ліцею, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу. У 2020/2021 н.р. до керівного складу закладу входили: Нечипоренко Л.В. – директор ліцею;           Сидоренко В.В. – заступник директора з навчально-виховної роботи;     Власюк Р.С. – заступник директора з науково-методичної роботи; Зайнчуковська М.Ф. – заступник директора з виховної роботи; Симон О.С. – завідуючий господарством ліцею. Заступники директора виконували свою роботу відповідно до посадових обов’язків, затверджених директором ліцею, якими регулювалася їх безпосередня управлінська діяльність. На посаді директора майже 11 років. Маю честь керувати творчим, працездатним учительським колективом – надійними, досвідченими, сумлінними працівниками. Всі вони – різні за віком, досвідом, темпераментом, ставленням до школи та дітей – потребують уваги, підтримки і допомоги, контролю й визнання своїх педагогічних здобутків.

Робота директора і колективу закладу освіти нероздільні і в чомусь директор направляє колектив, а в чомусь – саме колектив спрямовує директора до тих, чи інших дій. Тому, звітуючи про свою роботу, я весь час буду опиратись на роботу всього колективу. Велике щастя і удача для керівника, якщо працівники закладу освіти – це команда, яка злагоджено працює для досягнення успіху. Лише за даної умови такий педагогічний колетив здатний на великі справи. Я рада, що працюю в колективі однодумців. Керівник педагогічної команди ліцею – директор –забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав та інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям. Розумію, що найбільше учитель потребує створення умов для творчої праці, для самореалізації і виконання своєї місії педагога і наставника молодого покоління. Першочерговим завданням завжди вважаю створення умов задля звільнення вчителя від виконання надлишкових функцій, вивільнення його часу для спілкування з учнями, для самовдосконалення і самоосвіти, для творчості й розвитку.

Основна мета моєї діяльності, як керівника:

- Забезпечення комфортних та безпечних умов для навчання та праці в школі.

- Вдосконалення освітнього процесу та підвищення його ефективності.

- Забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної освіти в умовах школи І-ІІІ ступенів.

- Зміцнення позитивного іміджу ліцею та психологічного клімату в педагогічному колективі.

Як директор я орієнтуюся на головну, кінцеву мету навчання й виховання здобувачів освіти; прагну обирати найоптимальніший шлях для вирішення проблем їх навчання й виховання, спираючись на колективну думку. Одним із моїх функціональних обов’язків є управління навчальним закладом, а саме:

- організація заходів щодо початку і закінчення навчального року;

- комплектація класів, призначення класних керівників, керівників гуртків, завідуючих кабінетами;

- розподіл педагогічного навантаження;

- затвердження розкладів уроків, факультативів, гурткових занять та контрольних робіт;

- організація планування навчально-виховної роботи ліцею;

- використання методів навчання, які активізують пізнавальну діяльність учнів;

- організація і проведення ДПА;

-позаурочна робота з навчальних дисциплін;

- робота факультативів, предметних гуртків, олімпіад, екскурсій;

- проведення додаткових занять, консультацій;

- запровадження комп’ютеризації навчання;

- методична робота;

- різні форми роботи з педагогічними кадрами;

- створення творчих груп, упровадження в практику роботи досягнень психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду;

- соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників.

У 2020/2021 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, упровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей здобувачів освіти, роботу по впровадженню профільного навчання та освітньої реформи в рамках нової української школи (НУШ), організація якісного дистанційного навчання учнів на онлайн-платформах в умовах карантину. Здійснюючи управління ліцеєм, я прагну до спрощення управлінських функцій, частину з яких делегую заступникам директора, методичним об’єднанням, вчителям-новаторам; таким чином залучаю до вирішення управлінських задач значну кількість педагогічних працівників, даю їм можливість вийти за межі суто вчительської роботи, побачити і зрозуміти механізм роботи та глибинні педагогічні процеси такого багатогранного, чутливого до найменших змін у суспільстві, складного «організму» як школа. Впроваджую передові форми й методи організації навчально-виховного процесу, орієнтую вчителів на підвищення їх наукового, професійного та методичного рівнів, а щоб орієнтувати інших, треба самій постійно самовдосконалюватись, розвиватись.    

Керівництво, здійснення якісного та ефективного внутрішнього управління забезпечувалося документами планування роботи: перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами.

Час диктує нові вимоги до вчителя, тому вкрай необхідним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що ще через кілька років вчитель, який не володіє навичками роботи на комп'ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам та не зможе ефективно забезпечувати освітній процес. Більше 10 років тому ми почали навчання комп’ютерної грамотності вчителів ліцею, а у зв’язку з переходом на навчання в он-лайн режимі в цьому році проводилось навчання педагогів ліцею вчителем інформатики як працювати з ліцеїстами на платформі Human, використовуючи широкі можливості Інтернету.  

Разом із заступниками директора ліцею працюємо над демократизацією внутрішньошкільного управління:

- провели експертне оцінювання результативності навчально-виховного процесу;

- провели аналіз змісту освіти: виділили позитивні й негативні аспекти;

- визначили пріоритетні компоненти якості освіти у ліцеї;

- розробили критерії та показники якості освіти на рівні ліцею.

Демократизація внутрішнього контролю дає змогу залучати вчителів, учнів, батьків до здійснення всіх необхідних заходів для підвищення якості навчання й виховання відповідно до потреб держави і суспільства. Принцип доцільності й оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих у ході внутрішнього контролю.

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу, як: Рада ліцею, батьківський комітет, профспілковий комітет.

Мережа та контингент учнів

На початок 2020/2021 року в ліцеї навчалося 404 учні. Було укомплектовано 20 класів, середня наповнюваність класів – 21 учень. Станом на 01.09.2020 у школі І ступеня було сформовано 8 класів, школі ІІ ступеня – 10 класів, школі ІІІ ступеня – 2 класи. Мережа закладу задовольняє освітні потреби громади селища. Відповідно до рішення виконавчого комітету Новоборівської селищної ради від 11 грудня 2020 № 50 «Про призначення відповідальної особи за ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів» ліцеєм створено реєстр даних про учнів закладу, який постійно оновлюється.

Рух учнів

Протягом навчального року внаслідок міграційних процесів має місце вибуття та зарахування учнів. Цей процес здійснюється у відповідності до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (наказ МОН України від 10.05.2018 № 367). Щосеместрово в ліцеї здійснюється аналіз руху учнів, встановлюються причини їх вибуття. Всі учні, які вибувають з ліцею, підтверджують своє подальше навчання у закладах освіти довідками встановленого зразка. За навчальний рік вибуло з ліцею 7 учнів, прибуло – 5.

Організація освітнього процесу

Структура закладу в 2020/2021 навчальному році незмінна:

- початкова освіта (1-4 класи);

- базова загальна середня освіта (5-9 класи) – це основна школа, істотним аспектом якої була завершеність формування ключових компетентностей, продовження допрофільної підготовки;

- повна загальна середня освіта (10-11 класи), мета якої – забезпечення реалізації учнями індивідуальних освітніх потреб.

Упродовж кількох років одним із основних напрямів роботи педагогічного колективу школи є створення умов для виявлення та розвитку здібностей кожної дитини в умовах упровадження профільного навчання. У 2019/2020 навчальному році допрофільна підготовка учнів здійснювалась шляхом введення до варіативної складової спецкурсів, курсів за вибором та виділення годин для підсилення певних предметів (за вибором та побажаннями учнів) та проведення консультаційних занять; профільна підготовка – в двох класах старшої школи (українська філологія). В умовах профілізації навчання співпраця з вищими навчальними закладами є одним із напрямків роботи закладу. Випускники ліцею стають студентами Коростишівського педагогічного фахового коледжу імені І.Франка, Житомирського агротехнічного коледжу, Національного педагогічного університету ім. І.Франка; Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, Житомирського національного агроекологічного університету, Житомирської політехніки, Вінницького медичного університету. Тісні зв’язки у ліцею із Житомирським вищим професійним технологічним училищем, Головинським вищим професійним училищем нерудних технологій, Державним навчальним закладом «Центр сфери обслуговування м.Житомира. До карантину регулярно проводилися зустрічі з викладачами та студентами цих закладів з метою профорієнтації.

Колектив ліцею

Школа – складний механізм. Її функціонування та розвиток забезпечують кваліфіковані кадри, якими директор має не стільки керувати, скільки вміло вести їх за собою і надихати на творчість. Педагогічний колектив ліцею стабільний, зміни в кадровому складі пов’язані лише з виходом у декретну відпустку і відпустку по догляду за дитиною, але вона не впливає на якість навчально-виховного процесу. Йде поступове оновлення кадрового складу. Результати співпраці залежать від вікової структури колективу. Колектив ліцею є організмом, у якому функціонують представники різних вікових категорій – це унікальне поєднання молодості, досвіду та мудрості.

Керівництво персоналом здійснюється за допомогою методів:

- адміністративних (вони діють через правові норми, акти, інструкції, накази, розпорядження), які забезпечують стабільне юридичне середовище для діяльності ліцею, гарантування прав і свобод підлеглих;

- економічних, які забезпечують матеріальне стимулювання колективу;

- соціально-психологічних, які впливають на персонал через створення в колективі нормального психологічного клімату й творчої атмосфери.

У 2020/2021 навчальному році навчально-виховний процес у ліцеї забезпечували 45 педагогів (з них 5 – соціальна відпустка, 3 – сумісництво) та 27 обслуговуючого персоналу.

Кадрове забезпечення

У 2020/2021 навчальному році штатними працівниками ліцей був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, володіння комп’ютером, інші характеристики. За якісним складом педагогічних працівників наш заклад є одним з лідерів у місті. Із 45 педпрацівників розподіл за категоріями і педагогічними званнями:

- Вища – 23;

- Перша – 6;

- Друга – 8;

- Спеціаліст – 4;

- 10 тарифний розряд – 3;

- 8 тарифний розряд – 1;

- «Учитель-методист» – 8;

- «Старший учитель» – 5.

Атестація педпрацівників

Значну стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів. Робота з атестації педагогічних працівників навчального закладу була організована відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Протягом навчального року згідно з річним планом роботи ліцею, наказом від 18.09.2020р. № 98-од «Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників Новоборівського ліцею у 2020-2021 н.р.» було організовано та проведено атестацію 4 педагогічних працівників з метою виявлення їх рівня кваліфікації, педагогічного професіоналізму, вивчення відповідності займаній посаді. За результатами атестації:

- атестовано на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії: «спеціаліст І категорії» – 1, «спеціаліст вищої категорії» – 1;

- присвоєно кваліфікаційну категорію: «спеціаліст ІІ категорії» – 2;

- присвоєно педагогічне звання «старший вчитель» – 1.

Підвищення кваліфікації

Педагогічний колектив ліцею постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності. Згідно з річним планом роботи ліцею підвищили свій професійний рівень та пройшли курсову 30-годинну підготовку всі вчителі. Вчителі співпрацювали з викладачами КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» та  Сумського державного університету.

Робота зі здібними та обдарованими дітьми

Одним із основних принципів роботи ліцею є виявлення та підтримка в процесі навчання обдарованих та здібних у певних галузях учнів. У школі створено відповідні умови для розвитку інтелектуальної та творчої обдарованості школярів. З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю та на виконання комплексної міської програм «Обдарована молодь» адміністрацією та педагогічним колективом школи у 2020/2021 навчальному році був оновлений інформаційно-аналітичний банк ліцею «Обдарована молодь». Він нараховував 135 учнів, із них: академічна (інтелектуальна) обдарованість – 38 учні; творча обдарованість – 49 учень; спортивна обдарованість – 48 учнів. У жовтні в ліцеї був проведений І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, а також організована робота з підготовки та участі учнів ліцею у ІІ етапі (рівень ОТГ), але через карантин ІІІ (обласний) етап було відмінено. Була організована робота спецкурсів та факультативів за вподобаннями та бажаннями учнів; забезпечене інформування про досягнення учнів ліцею; визначені кандидати з числа обдарованих учнів на виплату щорічної премії «Учень року». Робота колективу ліцею, яка проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді і створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності, має свої позитивні результати. Так, учні 3-А класу (класовод Леськів В.М.) отримали Диплом III ступеня в обласному конкурсі «Молодь обирає здоров'я». За підсумками ІІ етапу предметних олімпіад маємо 8 призових місць: учні стали переможцями з таких навчальних предметів:  українська мова та література – Журавська Софія (вч.Вдовенко О.А.), англійська мова – Кумейко Яна (вч.Гнітецька О.І.) та Позняк Наталія (вч.Сорочинська А.М.), історіяАтанасова Альбіна (вч.Кучер В.А.), правознавство – Кос Дмитро (вч.Кучер В.А.), хімія – Литвинчук Алла (вч.Рудюк О.В.), математика – Симончук Богдан (вч.Зайнчуківська В.І.), географія – Журавська Софія (вч.Щербина В.П.).

 Результати навчальної діяльності учнів ліцею

У навчальному році, що закінчився:

- на кінець року навчалося 402 учні;

- оцінювалися 274 учні 4-11-х класів;

- результати якості знань учнів за навчальний рік:  високий рівень – 20 учнів (7,3%);  достатній – 77 учнів (28,1%), середній – 105 учнів (38,3%), початковий – 72 учні (26,3%);

- планується випустити з ліцею – 19 учнів (11 клас);

- нагороджено Похвальними листами за високі досягнення у навчанні – 18 учнів (4-8-ий та 10-ий клас);

- нагороджено Похвальними грамотами за особливі досягнення у вивченні предметів –  3 учні;

- отримали свідоцтво з відзнакою – 3 учні 9-х класів;

- нагороджено Срібною медаллю – 2 учні.

Якість ЗУН – 35,4%, що на 8,3% нижче, ніж за 2019-2020н.р. (становила у минулому році 43,7%).

Найбільше зниження якості знань спостерігається у наступних класах:   5-Б (кл.кер. Сорочинська А.М.) – на 23,7%;

7-А (кл.кер. Федорченко А.С.) – на 21%;

6-А (кл.кер. Зайнчуківська В.І.) – на 20%;

8-Б (кл.кер. Стецюк Л.Т.) – на 15,4%;

5-А (кл.кер. Меринова О.М.) – на 14,6%.

       Найвищий % якості знань у 4-А класі (класовод Мошківська Г.М.) – 71,4%.

       У середніх класах найвищий % якості знань у 5-А класі (кл.кер. Меринова О.М.) – 46,1%; найнижчий у 8-Б класі (кл.кер. Стецюк Л.Т.) – 0%.

       На мою думку, основна причина такого різкого зниження якості ЗУН у цьому навчальному році є недосконала форма дистанційного навчання або повна відсутність можливості такого навчання у частини учнів і повна безконтрольність з боку батьків за навчанням дітей.

Складовою якості освіти є результати підсумкового етапу моніторингу рівня навчальних досягнень учнів з навчальних предметів і моніторинг рівня якості знань учнів за навчальний рік по паралелям класів.

У грудні та травні було здійснено моніторинг ЯЗУ та підведено підсумки на засіданні методичних об’єднань та педради. Упродовж навчального року адміністрацією ліцею вивчався стан викладання предметів згідно з графіком: інформатика, основи здоров’я, мистецтво та фізична культура. Оскільки більшу частину часу учні навчалися в он-лайн режимі, то провести перевірку хімії  та основ споживчих знань (курс за вибором) не було можливості. Перевірка цих предметів перенесена на наступний навчальний рік.  За наслідками здійсненого контролю видано відповідні накази директора. Загальний аналіз стану викладання цих дисциплін свідчить, що у вчителів, які викладають перевірені предмети, є вмотивована потреба щодо удосконалення навчально-виховного процесу, застосування інноваційних інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій, підвищення результативності навчання.

Інформатизація НВП

Пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти у 2020/2021 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:

- впровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій у навчально-виховний процес;

- формування інформаційної культури здобувачів освіти та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;

- удосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

- оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;

- використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.

Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі ДІСО. Активно використовується у повсякденній роботі локальна шкільна мережа. Що стосується безпосередньо навчально-виховного процесу, то комп’ютеризація та інформатизація закладу на сьогодні слабо задовольняє потреби НВП. У ліцеї функціонують 2 комп’ютерних класи (один для забезпечення потреб здобувачів освіти середньої та старшої ланки (вік комп'ютерів 15 років тому потребує оновлення), а інший – для початкових класів), 5 класів з мультимедійним обладнанням – це кабінети хімії, біології, географії, математики та історії. На жаль, лише половина кабінетів та приміщень ліцею підключено до Всесвітньої мережі Інтернет. Продовжується робота з розширення матеріально-технічної бази ліцею. Станом на 31.05.2021 року початкові класи (НУШ) забезпечені комп’ютерною та оргтехнікою і РК-телевізорами з підключенням до мережі Інтернет на 100 %.

Процес впровадження ІКТ-технологій у навчально-виховний процес у минулому та цьому навчальному році значно активізувався. Більшість вчителів упродовж року провели цілий ряд уроків з використанням інформаційних технологій. У зв’язку з карантинними заходами при переході в он-лайн режим навчання більшість педагогів та учнів працювали на освітній платформі Human. При підготовці та проведенні уроків, групових занять, підготовці учнів до різноманітних конкурсів педагоги використовували мережу Інтернет, власні презентації. Для перевірки вивченого матеріалу розроблялись або використовувались готові тести в електронному вигляді.

Організація методичної роботи

Протягом навчального року у закладі працювало 6 методоб'єднань: вчителів початкових класів та вихователів ГПД, вчителів математики та інформатики, вчителів-словесників, вчителів предметів природничого циклу, вчителів іноземної філології, класних керівників. Окрім того, у ліцеї діють такі методичні підструктури – Школа молодого вчителя, динамічна група вчителів фізичної культури, курсу «Захист України», образотворчого та музичного мистецтва, трудового навчання.

З метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, обміну досвідом з методичних напрацювань було проведено такі предметні тижні:

- Тиждень безпеки життя «Знати, щоб себе уберегти і комусь допомогти!» (21.09 – 25.09);

- Тиждень осені «Дарунки пані Осені» (28.09 – 02.10);

- Тиждень точних наук «Від цифр до цифрових технологій» (05.10 – 09.10);

- Тиждень українського козацтва «Ми – нащадки козаків» (12.10 – 16.10);

- Тиждень шкільної бібліотеки «Книга знань завжди відкрита» (19.10 – 23.10);

- Тиждень української писемності «Перлини українського слова» (09.11 – 13.11);

- Тиждень вчителів початкових класів і вихователів ГПД «Серце віддаю дітям» (16.11 – 20.11);

- Тиждень соціально-психологічної служби «Цінності, які нас об’єднують» (30.11 – 04.12);

- Тиждень історичної памяті «Пам'ятаємо минуле – крокуємо в майбутнє» (25.01 – 29.01);

- Тиждень вчителів іноземної філології «Магічний світ іноземних мов» (15.02 – 19.02).

Була проведена ціла низка заходів до 150-річчя від дня народження Лесі Українки та до 207-ої річниці від дня народження Т.Г.Шевченка.

Учні нашого ліцею долучилися до акції  до Великодніх свят «Захисникам з любов'ю». Нами було зібрано 4855 грн., на які закуплені і відправлені воїнам АТО різні смаколики та крашанки.

У цьому навчальному році вчителька математики Зайнчуківська В.І. отримала диплом третього ступеня у обласному етапі педагогічної виставки «Сучасна освіта Житомирщини» за створення практичного посібника «Геометрія в нашому житті. Цікаві факти і задачі».

 

Організація різних форм позаурочної навчально-виховної роботи

Виховання є складним, багатоаспектним і багатогранним процесом. У загальному плані під вихованням розуміють організований і цілеспрямований процес формування особистості. У більш широкому значенні виховання – це, по-перше, соціально і педагогічно організований процес створення оптимальних умов для формування людини як особистості; по-друге, це вплив вихователя на особистість вихованця з метою формування в нього бажаних соціально-психологічних, морально-духовних, культурних і фізичних якостей. Підводячи підсумки роботи за рік, слід відзначити, що план виховної роботи виконується згідно нормативних документів.       Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної діяльності, координуючи основні напрями виховання в цілісний природній процес.  Зміст системи виховання в ліцеї спрямований на формування в дітей особистісних рис громадянина України, які передбачають розвиток національної самосвідомості, духовності, моральності, художньо-естетичних, правових, трудових, індивідуальних здібностей і талантів. Плануванням охоплені всі напрями виховної роботи. При цьому вирішуємо такі завдання: розвиток індивідуальної творчої особистості, формування патріотичних почуттів, утвердження національної гідності, виховання та розвиток потреб здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів, їх адаптація в соціальному середовищі.

Відносини між учителем і учнем, в основному, розвиваються на основі співробітництва і ділового партнерства. Учитель і учні рівноправні суб'єкти навчально-виховного процесу. Впродовж 2020/2021 навчального року приділялась увага стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх оптимальної участі у спільній діяльності у справі виховання. Контролювалися та вивчалися питання громадського, правового виховання учнів, вплив класного керівника на діяльність дітей, які потребують особливої педагогічної уваги; співпраця з позашкільними, культурно-просвітницькими організаціями, правоохоронними закладами. У річному плані є розділи виховної роботи з урахуванням усіх напрямків діяльності: громадянського, національно-патріотичного, превентивного, морально-етичного, художньо-естетичного виховання та творчий розвитку особистості, екологічного, трудового виховання та формування здорового способоу життя, родинно-сімейного, економічного й професійного виховання та розвитку самоврядування, які продовжують реалізуватися в планах класних керівників.

У листопаді 2020 року на засіданні педагогічної ради розглядалось питання: «Піднесення ролі шкільної бібліотеки щодо виховання в учнів інтересу до книги, до читання». У березні 2021 року серед основних питань було розкрито тему «Роль особистості класного керівника у формуванні творчого працездатного колективу учнів» та обговорено стан військово-патріотичного виховання в ліцеї. У травні 2021 року на засіданні педагогічної ради про стан виховної роботи з громадянського виховання звітувала заступник директора з виховної роботи Зайнчуковська М.Ф. Протягом року питання виховної роботи розглядались на засіданнях методичного об'єднання класних керівників: «Духовно творча функція класного керівника. Психолого-педагогічний супровід особистісного розвитку учнів з боку класного керівника» (січень, 2021), круглий стіл «Чотири основні предмети моніторингу; особистість вихованця, дитячий колектив, позиція педагога, організаційні умови» (листопад, 2020), семінар-практикум «Вивчення особистісного зростання школяра як важливого чинника ефективності виховання» (вересень, 2020).

З метою пропаганди перспективного педагогічного досвіду, творчих ініціатив, освітніх технологій та створення інформаційно-ресурсного банку даних перспективного педагогічного досвіду класними керівниками проводиться робота по систематизації напрацювань з певних тем своєї роботи, створюються портфоліо класного керівника.

Патріотичне виховання та формування національної свідомості

З метою виховання в учнів рис громадянина Української держави, у ліцеї було проведено ряд заходів із застосуванням сучасних форм їх проведення, з використанням інтерактивних компонентів. На жаль, у цьому році через карантинні обмеження особливою різноманітністю вони не відрізнялись, але все ж проводились з обмеженою кількістю учасників – спортивні ігри, години спілкування, круглі столи, інформативні п’ятихвилинки, акції, міні-флеш-моби тощо. Протягом року проходила акція «Збирай кришки на протези для воїнів». Учні 4-А класу представили літературно-музичну композицію «З Україною в серці» (жовтень).

Ціла низка заходів була проведена до Дня визволення України від фашистських загарбників, із вшанування пам'яті жертв Голодомору, участь у загальнонаціональній хвилині мовчання та Всеукраїнській акції «Запали свічку», квест «Козацька слава живе у віках», проект-дослідження «Всім серцем любіть Україну свою» (2-Б кл.), день пам'яті жертв Голокосту та пам'яті героїв Крут.

З 09 по 12 березня у ліцеї проводився Шевченківський тиждень, під час якого відбувся ряд заходів – літературно-музична композиція «Тарас Григорович Шевченко – безсмертний кобзар українського народу»  (3-Б кл.) та «Славетний син великого народу» (5-Б кл.), конкурс виконавців художнього слова імені Тараса Шевченка та конкурс читців творів Тараса Шевченка, де наші учні стали переможцями у різних вікових категоріях.

Правове виховання та профілактика шкідливих звичок

Підготовка дітей до усвідомлення сутності, наслідків негативних соціальних явищ, ціннісного ставлення до власного життя і життя інших, формування правової культури, що передбачає активну протидію випадкам порушення законів постійно в центрі уваги педагогічного колективу ліцею. Правове виховання учнів, спрямоване на формування навичок правової культури та попередження правопорушень серед учнів. Згідно з річним планом роботи ліцею питання профілактики правопорушень, злочинності, безпритульності та запобігання дитячий бездоглядності серед учнів у вигляді інформацій та звітів регулярно розглядаються на нарадах при директорові та раді профілактики.

У ліцеї ведеться облік дітей, які виховуються в сім’ях соціального ризику, за необхідністю порушується питання про притягнення до відповідальності батьків, які ухиляються від виконання своїх обов’язків. У закладі освіти працює рада профілактики, засідання якої відбуваються згідно з планом роботи ліцею. В ході засідання розглядаються питання роботи з учнями, схильними до правопорушень, випадки порушення дисципліни в ліцеї, сім’ї та поза ліцеєм.

З 16 по 20 вересня в України проводиться тиждень «Стоп! Булінг». В рамках тижня соціальним педагогом було проведено відео лекторій «Безпечна школа. Маски булінгу». Кінцевим результатом правового виховання є реальні справи, вчинки у сфері правових відносин, які свідчать про дієвість правового виховання. Протягом 2020/2021 навчального року на облік в поліції не було поставлено жодного учня ліцею.

Моральне виховання

Прищеплення духовної культури людства, нації, формування в учнів різнобічних потреб та інтересів, вироблення потреби поводити себе відповідно до моральних норм, виховання колективізму, свідомої дисципліни, активне наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських цінностей сприяють вихованню в учнів високих моральних якостей. Протягом року проведені акції «Поспішаймо творити добро» (до Дня людей похилого віку) та «Грані добра» (допомога ветеранам війни). Вчителями молодших класів проведені свята «Зустріч з улюбленою іграшкою» (1-А кл.) та «Мій клас, моя шкільна родина» (1-Б кл.).

Екологічне виховання

Виховувати почуття відповідальності за стан довкілля, усвідомлення людини як частини природи, розуміння необхідності дотримання норм природоохоронного законодавства. Розвиток системи інтелектуальних, практичних умінь та навичок, емоційних переживань, пов’язаних із вивченням, оцінюванням та збереженням природи рідного краю та власного здоров’я – одне з найголовніших завдань виховної роботи у ліцеї. Ось невеликий перелік зробленого в цьому навчальному році: тематичний тиждень осені «Дарунки пані Осені», конкурс поробок та композицій «Барвиста осінь», літературно-музична композиція «Сусіди по планеті, або історія однієї кішки» (3-А кл.) та «Любов до рідної землі в своїх ділах не погаси» (2-Б кл.), щорічна акція «Годівничка». Діти беруть участь у Всеукраїнських акціях «За чисте довкілля», «День благоустрою».

Естетичне виховання

Залучення учнів до системи культурних цінностей українського народу, світового співробітництва, формування в учнів різнобічних потреб самореалізації свого творчого потенціалу у різних видах діяльності, потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності формується завдяки участі учнів в різноманітних творчих конкурсах.

У цьому напрямку було проведено літературно-музичну композицію «Віночок вити – життя любити» (4-Б кл.), проект-дослідження «Хустка – берегиня роду» (3-Б кл.), День вишиванки, тематичні виховні години.

Вихованці вокального гуртка представляли наш ліцей на фестивалі колядок.

Через карантинні заходи практично  не проводилась туристсько-екскурсійна робота.  

Трудове виховання та профорієнтаційна діяльність

Виховання дисциплінованості, організованості, бережливого ставлення до суспільної і приватної власності, природних багатств, створення умов для розуміння учнями ролі праці в житті, реальних перспектив її в умовах ринкової економіки, виховання психологічної готовності до праці (позитивна установка на трудову діяльність; уміння швидко адаптуватись до нових умов праці); визначення структури учнівського колективу та статусу учня в колективі; виховання лідерів; вивчення інтересів, здібностей, нахилів учнів, формування вмінь відстоювати свою точку зору, культуру, терпимості до іншої точки зору, права на особисте судження є основними орієнтирами при плануванні роботи з профорієнтації.

На дану тематику проведені заходи: тематичні виховні години «Праця прикрашає людину», усний журнал «Винаходи людства» (8-А кл.), літературно-музична композиція «Свято меду» (2-А кл.), конкурс малюнків «Охорона праці очима дітей», операція «Затишок. Посади дерево, квіти». У бібліотеці ліцею відвідувачі могли побачити виставку поробок «Творими усією родиною» та виставку книг та журналів «Краса своїми руками».

Учні уже традиційно прикрашають ліцей до Дня учителя, новорічних свят. Один раз на місяць проводиться генеральне прибирання кабінетів.

Їз учнями 5-11-х класів проводилась діагностика професійних інтересів та нахилів учнів (квітень 2021).

Виховання відповідального ставлення учня до власного здоров’я

Основною метою в виховані відповідального ставлення учня до власного здоров’я є формування і розвиток фізично, психічно, соціально та морально здорової особистості зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я та здоровий спосіб життя, формування бережливого й відповідального ставлення до власного здоров’я як найвищої цінності та найважливішої умови реалізації можливостей особистості; профілактика шкідливих звичок та боротьба з ними; створення сталих мотиваційних установок на здоровий спосіб життя. Традиційно на початку року в ліцеї проводиться Олімпійський тиждень, в рамках якого були проведені: флеш бук «Видатні спортсмени України», відкритий мікрофон (соціальне дослідження) «Яким видом спорту я б хотів займатися?», квест «Я здоров'я бережу, сам собі допоможу». Через карантинні обмеження та погодні умови в цьому році традиційний загальношкільний День здоров’я проводився у жовтні біля водосховища селища.

У рамках Тижня безпеки життя було виготовлено папки-пересувки на різну тематику з питання збереження здоров'я людини та представлена їх виставка-презентація; проведені тематичні п’ятихвилинки «Про лінь забудеш, здоровим будеш!»; виступ агітбригади юних інспекторів руху; виступ агітбригади ДЮП. На батьківських зборах було розглянуто питання «Ціннісь і неповторність людського життя». Соціальний педагог оформила агітаційний стенд «Знати, щоб жити».

Під час Всеукраїнського тижня протидії булінґу проведено відео лекторій «Безпечна школа. Маски булінґу». Соціальний педагог провела відкритий виховний захід «Світ без насилля». У конкурсі плакатів «Молодь обирає здоров'я» брали участь учні 5-11-х класів.

Класними керівниками протягом навчального року проведено бесіди, інформаційні хвилини, повідомлення щодо профілактики тютюнопаління, алкоголізму та наркоманії; з протипожежної тематики, правил дорожнього руху, безпеки на воді та інші. Під час проведення двотижневика «Увага! Діти на дорозі!» класними керівниками акцентовано увагу на безпеку на дорозі та в транспорті.

Вже традиційними стали турніри з футболу, волейболу, настільного тенісу. Дітям дуже подобається змагатись в інтелектуальних іграх «Що? Де? Коли?» та «Брейн-ринг». Протягом року в школі функціонують гуртки різноманітних напрямків, в тому числі й спортивних, під час занять у яких діти долучаються до здорового способу життя.

Позакласна та позаурочна робота

Важливою складовою виховної роботи в ліцеї є охоплення учнів гуртковою позакласною та позаурочною роботою, що дає можливість продовжити процес формування лідерських, творчих якостей, соціальної активності учнів. У ліцеї працює 13 гуртків та 6 спортивних секцій з футболу, баскетболу, волейболу та тенісу. Гуртки працюють за такими напрямами: еколого-натуралістичний, художньо-естетичний, спортивний, літературно-драматичний та туристсько-краєзнавчий. Гуртковою та спортивною роботою на базі ліцею охоплено 243 учні, що становить 60,3 % від загальної кількості учнів ліцею. Ще частина учнів відвідують гуртки та клуби за інтересами поза ліцеєм: музична школа, ЦДЮТ, Іршанський будинок культури (танцювальний гурток), спортивна школа.

Учнівське самоврядування

Значне місце у виховній діяльності ліцею посідає організація діяльності органів учнівського самоврядування та взаємодія з ними педагогічного колективу. За ініціативи учнівського парламенту заплановано та проведено ряд заходів, які викликали інтерес серед учнів ліцею та дорослих. Це і концерт до Дня учителя (жовтень, 2020), ігрова програма з елементами тренінгу «Лідерство – це дія», випуски стіннівок, конкурс колядок і щедрівок «Ой колядки і щедрівки, пісні радості зими»,  рейди-огляди «Твій зовнішній вигляд» і «Відвідування та запізнення».

Проведено акцію «Посади дерево», «Кришка на протези», «Годівничка», «Волонтер», «Милосердя» (допомога дітям пільгового контингенту), започатковано акцію «Сортування сміття». Учасники волонтерського руху протягом року двічі проводили збір домашніх продуктів харчування, крашанок, пасочок, традиційних українських страв для відправки воїнам АТО до Новорічно-різдвяних та Пасхальних свят, щоб вони відчули домашню атмосферу цих родинних свят та любов і турботу від тих, кого вони захищають.

Співпраця учнівського самоврядування з колективами класів та педагогічним колективом ліцею у виконанні планів та завдань, передбачених річним планом роботи ліцею, дали свої позитивні результати.

Фізкультурно-оздоровча і спортивно-масова робота

На базі ліцею у 2020/2021 навчальному році працювало 6 секцій спортивного спрямування (баскетбол, волейбол, футбол для 2-х вікових категорій, теніс), які відвідували 110 учнів, що складає 27,3% від загальної кількості учнів ліцею. Упродовж навчального року учні ліцею брали участь у змаганнях різного рівня:

- чемпіонат України з фут залу U-11 (Вища ліга) сезону 2020-2021рр. (грудень-березень) – V місце;  

- Всеукраїнський турнір з футболу «Радомишльська весна – 2021» 2010 рік народження (15-17 травня 2021р.) – I місце;

- команда «Оріон» I ліга (2007, 2008 рік нар.) та команда «Оріон» (2009, 2010 рік нар.) бере участь у Чемпіонаті області з футболу, який триває з вересня 2020р. Закінчення Чемпіонату в червні 2021 року.

Безпека життєдіяльності та запобігання усім видам дитячого травматизму

У ліцеї наявна система профілактичної роботи з питань БЖД, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров'я» та на годинах спілкування. Педагогом-організатором і класними керівниками складена папка з матеріалами, в якій представлені розробки виховних заходів та відео уроки за темами: «Правила дорожнього руху», «Правила протипожежної безпеки», «Запобігання отруєнням», «Правила безпеки під час користування газом», «Правила безпеки під час поводження з вибухонебезпечними предметами», «Правила безпеки на воді», «Правила безпеки при користуванні електроприладами», «Поводження з джерелами електроструму». Ліцей співпрацює з «Укрзалізницею» в питаннях забезпечення безпечності учнів на коліях залізничних станцій та перегонів. В коридорах оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих.

За період 2020/2021 навчального року було зафіксовано 4 випадки травмування учнів, що сталися в побуті; під час навчально-виховного процесу не було випадків травмування учнів.  

Охорона здоров’я

У ліцеї постійно проводиться аналіз стану здоров’я учнів; аналіз захворювань учнів; аналіз гострої захворюваності дітей; оформляються листи здоров’я на кожен клас. Адміністрація ліцею забезпечує здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів, відповідно до положень спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах». Питання щодо дотримання санітарного законодавства, покращення медичного обслуговування учнів, профілактики різних видів захворювання розглядалися на інструктивно-методичних нарадах, на засіданнях Ради закладу.

Виконання законодавства України з питань соціального захисту дітей пільгових категорій

У ліцеї систематизована робота із соціального захисту неповнолітніх. Протягом навчального року соціальним педагогом разом із вчителями двічі було проведено обстеження житлово-побутових та матеріальних умов життя дітей з пільгових категорій у вересні та січні, складено акти обстеження. На початку навчального року проведено соціальний моніторинг, за результатами якого було складено соціальні паспорти класів та ліцею, в яких вносились необхідні зміни протягом року. За даними моніторингу станом на 31.05.2021 року на шкільному обліку перебуває: дітей, позбавлених батьківського піклування – 7, дітей з малозабезпечених сімей (за довідками) – 3, дітей з інвалідністю – 5, дітей, які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 31, всього дітей у багатодітних сім’ях, що навчаються у ліцеї – 80, діти військовослужбовців, що перебувають або перебували у АТО та ООС – 19.

На підставі спостережень виховну роботу на навчальний рік було сплановано, враховуючи такі завдання:

- робота над згуртуванням класного колективу, виховування гармонійно розвинутої особистості, вільної, творчої, з високими моральними якостями;

- гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості;

- національно-патріотичне виховання;

- підтримка та укріплення шкільних традицій.

Співпраця з батьками

Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. У закладі освіти 4 рази на рік напередодні класних батьківських зборів рада ліцею обговорює важливі для всіх учасників навчально-виховного процесу питання. На даний час особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань:

- оптимальне формування мережі навчальних закладів;

- зміцнення матеріально-технічної бази;

- забезпечення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;

- формування здорового способу життя;

- реалізація нових освітніх програм тощо.

Психологічний супровід навчально-виховного процесу

Робота практичного психолога в 2020/2021 навчальному році була спрямована на вирішення конкретних проблем, з якими зверталися учні, їх батьки та вчителі. Діяльність здійснювалася за наступними напрямками: психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно-розвивальна робота, психологічна просвіта, організаційно-методична та профорієнтаційна  робота. Продовжувалась робота з учнями, які потребують поглибленої уваги психолога, а саме: з учнями пільгових категорій, ускладненої поведінки, з дітьми з особливостями розвитку, обдарованими. За результатами діагностики для таких учнів складено програми роботи та проводились корекційно-розвивальні заняття, бесіди, консультації. Продовжувалась робота з психологічного супроводу адаптації першокласників та п’ятикласників. У першому випадку – це адаптація до школи, під час якої відбувається розвиток і вдосконалення комунікативних навичок, уважності, просторових уявлень, формування розумового плану дій та мовленнєвих функцій, розвиток продуктивності психічної діяльності; а в другому – забезпечення наступності в навчально-виховному процесі, для чого необхідно внести зміни у динамічні стереотипи спілкування, діяльності зі збереженням окремих компонентів попереднього соціального досвіду, а цьому сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.

Охорона праці

Протягом року проводилась цілеспрямована робота з питань реалізації державної політики в галузі охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії. З метою створення безпечних умов роботий охорони праці на початок 2020/2021 навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах та приміщеннях підвищеної небезпеки, паспорт санітарно-технічного стану ліцею. У серпні 2020 року було заміряно контури заземлення й ізоляції електрообладнання. Ліцей в достатній кількості забезпечений засобами пожежогасіння. Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівель ліцею. У всіх навчальних кабінетах створено належні (з позиції безпеки) умови праці та навчання.

За планом роботи ліцею проводимо навчання працівників ліцею з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо. Відповідно до плану роботи з охорони праці служба охорони праці своєчасно виконувала всі заплановані заходи. У ліцеї є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників та учнів ліцею, які ведуться відповідно до нормативних вимог. Відпрацьовано програму вступного інструктажу з охорони праці для працівників та учнів ліцею.

Протягом 2020/2021 навчального року випадків виробничого травматизму серед працівників ліцею не було.

Матеріально-технічне забезпечення НВП

Протягом останніх років приділяється багато уваги створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарчої частини, батьків та учнів приміщення та територія ліцею підтримується на належному санітарно-гігієнічному рівні, відрізняється чистотою та охайністю. У приміщенні ліцею проведено косметичний ремонт навчальних кабінетів. Навчальні кабінети поступово набувають сучасного дизайну, проведено капітальні ремонти освітлення. Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, актової зали, спортмайданчиків, що функціонують у закладі, є належним. У плані капітального ремонту на цей рік є ремонт спортивної зали. Це болюче питання вирішувалось 11 довгих років.

П'ять  навчальних кабінетів обладнано мультимедійною технікою (кабінети: хімії, математики, географії, біології, історії), підключення до мережі Інтернет із цих п’яти кабінетів має лише кабінет біології. Є два кабінети інформатики, де стоять 2 комплекси комп’ютерної техніки 10+1. За програмою НУШ 1-3-і класи повністю укомплектовані необхідною комп’ютерною технікою.

Стан бібліотеки: збереження та поповнення фонду художньої, методичною та довідковою літературою, наявність періодичної преси – згідно норм, забезпеченість підручниками – 95%.

Стан території: квітники, огорожі, флагшток для прапора, 2 спортивних майданчики та футбольне поле – перебувають у задовільному стані.

Огляд технічного стану будівель і споруд проведено.Технічні засоби навчання експлуатуються і зберігаються. Заняття фізичною культурою проводяться в спортивній залі та спортивних майданчиках зі спортивним обладнанням. Забезпечення спортивним інвентарем недостатнє.

У їдальні проведено капітальний ремонт з повною заміною технологічного обладнання. Обідня зала розрахована на 76 посадочних місць була оснащена новими меблями (державна субвенція).

Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється на основі його кошторису, джерелами формування якого є:

-державна субвенція

-кошти місцевого бюджету, передбачені нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти.

Протягом навчального року були виконані такі основні види робіт:

  • вхідна зона в ліцей та капітальний ремонт їдальні (1610810,00 грн. –  субвенція; 825778,00 грн. – місцевий бюджет = 2436588,00 грн.);
  • косметичний ремонт актової зали, коридорів, класних приміщень – 16500,00 грн. (бюджетні кошти);
  • косметичні ремонти більшості класних кімнат (побілка, фарбування підлоги) – 11744,00 грн. (добровільні внески батьків).

Для зміцнення матеріально-технічної бази закладу було придбано:

·обладнання для кабінету біології – 259080,00 грн. (бюджетні кошти);

·обладнання для кабінету математики – 121610,00 грн. (бюджетні кошти);

·обладнання для кабінету хімії – 204483,00 грн. (бюджетні кошти);

·обладнання для кабінету географії – 114330,00 грн. (бюджетні кошти);

·персональні комп’ютери (1 шт) - 12900,00 грн. (бюджетні кошти);

·меблі для їдальні (20 комплектів: стіл+4стільці) – 58700,00 грн. (бюджетні кошти);

·технологічне обладнання для їдальні – 377650,40 грн. (бюджетні кошти);

·комплект меблів для початкових класів (1 компл.) – 6500,00 грн. (батьківські кошти);

·комп’ютерна техніка для НУШ – (2 ноутбуки і 1 принтер) – 23815,00 грн. (бюджетні кошти);

·дидактичний матеріал для НУШ (2 компл.) – 26485,00 грн. (бюджетні кошти);

·стіл (2 шт.) – 54000,00 грн. (бюджетні кошти);

·придбання для інклюзивного навчання – 18583,00 грн. (бюджетні кошти);

·дошка класна (3 шт) – 9100,00 грн. (батьківські кошти);

За рахунок бюджетних коштів також  було придбано:

-посуд для їдальні (чашки, тарілки по 100 шт.) – 3500,00 грн.;

-медикаменти – 14949,10 грн.;

-миючі засоби та дезінфекуючі розчини – 53050,00грн.

Завдяки фінансовій підтримці батьків проведено косметичні ремонти більшості класних кімнат (побілка, фарбування підлоги). Постійну допомогу ліцею надає підприємець Цибель М.В. (1300 грн.: розчинник та фарба для підлоги – пофарбовано підлогу в кабінеті біології та комбінованій майстерні)

Освітня система ліцею протягом 2020/2021 навчального року продемонструвала свою працездатність. Результати роботи навчального закладу в цілому відповідають потребам соціуму та вимогам держави. У зв’язку із карантинними обмеженнями і частковим переходом до навчання в он-лайн режимі результати діяльності та досягнення за межами ліцею набагато скромніші, ніж були в попередні роки.

Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

- адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети на підставі аналізу проміжних результатів;

- діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення освітнього процесу та підвищення його ефективності, тому (як висновок) освітній процес має тенденцію до розвитку;

- у ліцеї прийнято колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань;

- заклад підтримує та зміцнює свій позитивний імідж;

- створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і профорієнтаційних інтересів, здібностей, потреб здобувачів освіти;

- значно покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);

- методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;

- створено сприятливий партнерський психолого-педагогічний клімат в педагогічному колективі.

Завдання на 2021/2022 навчальний рік

  Із урахуванням проведеного аналізу після колегіального обговорення стану навчально-виховної роботи відповідно до методичної, виховної проблем педагогічний колектив ліцею протягом нового 2021/2022 навчального року буде продовжувати працювати над реалізацією педагогічної теми: «Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі як один із шляхів підвищення його ефективності».

Основні завдання для реалізації проблеми ліцею:

1.Забезпечення доступної та якісної освіти відповідно до умов швидкоплинного світу, вимог суспільства, запитів особистості, потреб держави та територіальної громади, рівного доступу до освіти дітей з особливими освітніми потребами.

2.Вжиття заходів для приведення мережі ліцею у відповідність до сучасних викликів суспільства, чинного законодавства України.

3.Забезпечення якісного методичного супроводу впровадження Нового Державного стандарту початкової освіти (НУШ), оперативна допомога вчителям у підвищенні якості всіх видів освітньої діяльності.

4.Забезпечення підвищення якості освіти на основі сучасного науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу, підвищення результативності участі учнів у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів шляхом індивідуалізації розвитку інтелектуальних вподобань учнів.

5.Оновлення та впровадження підходів до диференціації навчання, посилення професійної орієнтації та допрофільної підготовки, забезпечення профільного навчання, створення умов для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії розвитку учнів та індивідуальних освітніх маршрутів за навчальними предметами відповідно до їх особистісних потреб, інтересів і здібностей.

6.Спрямування роботи на подальшу ефективну підготовку випускників до зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання.

7.Продовження роботи по створенню належних умов для навчання та виховання дітей, створенню здоров’язберігаючого середовища у ліцеї.

8.Спрямування роботи на якісне оволодіння педагогічними працівниками методикою та технологіями віртуальної освіти, інноваційними методиками навчання та виховання.

9.Забезпечення оптимального охоплення навчанням дітей шкільного віку.

10.Формування готовності та розвитку мотивації педагогів до інноваційної діяльностів умовах реальної та он-лайносвіти, реалізації завдань освітньої реформи.

11.Реалізація державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

12.Впровадження сучасних інтерактивних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовдосконаленні.

13.Створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до навчально-виховного процесу.

14.Проведення постійно діючого практичного психолого-педагогічного семінару «Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час дистантційного навчання (правила комунікації між усіма учасниками освітнього процесу)».

15.Проведення серії навчальних семінарів «Трансформація методики навчання та нових знань в інформаційний простір в умовах дистанційного навчання».

16.Проведення педагогічної ради «Дистанційна освіта – новий виклик часу та вид партнерства у взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу».

17.Зміцнення матеріально-технічної бази закладу.

Я, більш ніж впевнена, що ці завдання під силу виконати колективу нашого ліцею.

 

Директор ліцею  Нечипоренко Л.В.

Оновив(-ла) Анна Федорченко 17.01.2023