Рада ліцею
Затверджено
на загальних зборах ЛІЦЕЮ
«29» вересня 2020р.
протокол № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду Новоборівського ліцею
імені Василя Лунька
- Загальні положення:
1.1. Відповідно до пункту 64 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2002року № 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад", у навчальних закладах системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності створюється рада загальноосвітнього навчального закладу.
1.2. Рада Новоборівського ліцею (далі – ліцей) – це постійно діючий у період між загальними зборами (конференцією) орган громадського самоврядування.
1.3. У своїй діяльності Рада керується Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Статутом ліцею, типовим положенням про Раду загальноосвітнього навчального закладу.
1.4. Рада ліцею є найвищим колективним органом самоврядування в навчальному закладі.
1.5. Рішення Ради ліцею, прийняті в межах повноважень та у відповідності із законодавством, обов'язкові для адміністрації, вчителів, здобувачів освіти та батьків. На основі рішень Ради ліцею директор має право видавати накази та розпорядження.
1.6. Рішення Ради ліцею, якщо воно не протирічить чинному законодавству, є остаточним.
II. Мета завдання і принципи діяльності Ради ліцею
2.1. Метою діяльності Ради є:
- сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;
- об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку ліцею та вдосконалення освітнього процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
- розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу.
2.2. Основними завданнями Ради є:
- підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;
- формування виховного середовища;
- створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання здобувачів освіти, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення ліцеїстів;
- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення ліцеїстів, сприяння пошуку, підтримці обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв'язків між родинами ліцеїстів та ліцеєм з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
2.3. Рада ліцею діє на засадах:
- законності, гласності;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства.
III. Структура Ради ліцею та організація її діяльності:
3.1. До Ради ліцею обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, здобувачів освіти та батьків (по 3 особи). Представництво в Раді ліцею і загальна її чисельність визначається загальними зборами ліцею.
3.2. На чергових виборах склад Ради оновлюється не менше, ніж на третину.
3.3. Рада працює за планом, що затверджується зборами. Кількість засідань визначається їхньою доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
3.4. Очолює Раду ліцею голова, який обирається зі складу Ради. Головою Ради не можуть бути директор та його заступники.
3.5. Засідання Ради може скликатись її головою або з ініціативи директора, а також членами Ради.
3.6. Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісії і зміст їхньої роботи визначається Радою.
3.7. Члени Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності ліцею, пов'язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
3.8. Рішення Ради приймаються простою більшістю голосів за наявністю на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради.
3.9. Рішення Ради, що не суперечить чинному законодавству та Статуту ліцею, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків та громадськості.
3.10. У разі незгоди адміністрації ліцею з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету.
3.11. Рада ліцею:
- організовує виконання рішень конференції;
- вносить пропозиції щодо змін типу, статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
- разом з адміністрацією здійснює конроль за виконанням Статуту ліцею;
- затверджує режим роботи ліцею;
- приймає рішення спільно з педагогічною радою представлення до нагородження випускників ліцею золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";
- разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
- заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
- виносить на розгляд педогогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи із здобувачами освіти;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій (ярмарок, конкурсів тощо);
- вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з ліцеїстами;
- розглядає питання родинного виховання;
- бере участь за згодою батьків в обстеженні житлово-побутових умов здобувачів освіти, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;
- сприяє педагогічній освіті батьків;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
- розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти ліцеїстами;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням ліцеїстів;
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи ліцею;
- вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників освітього процесу.
IV. Права Ради ліцею:
- самостійне планування та проведення в життя своїх рішень;
- участь у формуванні планів прийому дітей до ліцею;
- визначення змісту шкільного компоненту освіти, форм і методів навчання в ліцеї;
- забезпечення соціального захисту учнів та працівників ліцею від експлуатації, психічного чи фізичного насильства;
- захист самостійності ліцею в межах законодавства від втручань у професійну та посадову діяльність учасників освітнього процесу;
- організація залучення добровільних внесків, дотацій на потреби ліцею;
- заохочення педпрацівників та здобувачів освіти (винесення подяк, виділення премій, стипендій, тощо);
- винесення стягнень педпрацівникам та здобувачам освіти (попередження, догана, виключення з ліцею, відсторонення від роботи (для працівників ліцею), тощо;
- заслуховування звітів директора ліцею та при потребі інших працівників ліцею. Контроль за використанням батьківских коштів, затвердження витратної частини доходів спецфондів ліцею, додаткових освітніх послуг, фонду "До України через освіту»;
- здійснення громадського контролю за організацією харчування в ліцеї;
- розрив трудових договорів з ініціативи адміністрації ліцею з особами, які не відповідають займаним посадам;
- організація продуктивної суспільно-корисної праці;
- щорічне встановлення режиму роботи ліцею (тривалість навчального тижня, занять, встановлення (затвердження) графіку чергування учнів.