Річний звіт про діяльність ліцею за 2023-2024н.р.
ЗВІТ ДИРЕКТОРА ЛІЦЕЮ
за 2023-2024 н.р.
Наша країна вже третій рік переживає дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни залишаються на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.
Річний звіт керівника про діяльність закладу освіти передбачений ст. 30 Закону України «Про освіту», Наказом МОН України № 178 від 23.03.05 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», Наказом МОН України № 55 від 28.01.05 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів».
У своїй роботі протягом звітного періоду керувалась Статутом ліцею, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора ліцею, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
1.ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЛІЦЕЙ
Новоборівський ліцей імені Василя Лунька – це заклад, який забезпечує надання освітніх послуг з отримання початкової, базової та повної середньої освіти.
Ліцей спрямовує свою діяльність на реалізацію державної політики в галузі середньої освіти, керуючись основними нормативними документами.
На початок навчального року в списках учнів ліцею налічувалось 384 дитини. Учні розділені на 20 класів, з них 7 - це 1-4 класи, 10 – 5-9 класи і 3 – 10-11 класи.
Головною метою діяльності ліцею є забезпечення реалізації права громадян на здобуття освіти, задоволення потреб громади у догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку, а також створення щонайкращих умов для всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей, утвердження особистості в різних видах діяльності, для активізації мислення і творчої ініціативи.
Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетентності передбаченої чинним законодавством України і своїм Статутом.
Діяльність ліцею спрямована на реалізацію основних завдань:
- збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості;
- розвиток пізнавальних здібностей і нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
- виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- розвиток у дітей естетичного сприйняття об’єктів і явищ довкілля, емоційно-цілісного ставлення до навколишнього, творчих здібностей засобами різних видів мистецької діяльності.
Програмне забезпечення освітнього процесу відповідає переліку навчальних видань, рекомендованих МОН України.
2. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен вчитель нашого ліцею вміє працювати з комп’ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес. Широко використовуються комп'ютерні класи, ноутбуки, проектори, інтерактивні дошки, телевізори, принтери.
Прийом працівників на роботу здійснюється в порядку визначеному КЗпП України, Законом України «Про освіту», постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.2014 року № 28, Статутом ліцею, правилами внутрішнього розпорядку, Колективним договором.
У ліцеї на початок 2023-2024 навчального року трудовий колектив складався з 63 чоловік. Із загальної кількості – педагогів 39, технічного і обслуговуючого персоналу – 24.
Добір і закріплення кадрів відбувається з урахуванням професійно - індивідуальної спрямованості та психологічної сумісності.
Технічний, обслуговуючий персонал та педагогічні кадри призначає директор ліцею .
Серед педагогів ліцею:
- вчителі вищої категорії – 19;
- вчителі першої категорії – 5;
- вчителі другої категорії – 7;
- вчителі спеціалісти – 1;
- вчителі із званням «Вчитель-методист» – 5;
- вчителі із званням «Старший вчитель» – 8;
- 10 тарифний розряд – 4;
- асистенти вчителя – 3.
Нагороджені нагрудним знаком «Відмінник освіти України» – 2 вчителя.
У ліцеї працюють такі методичні об’єднання:
- вчителів-словесників, керівник – Фещенко О.В. – вчитель вищої категорії, вчитель-методист;
- вчителів природничих наук, керівник – Меринова О.М. – вчитель вищої категорії;
- математики та інформатики, керівник – Халецька Л.І. – вчитель вищої категорії, старший вчитель;
- вчителів суспільно-гуманітарного циклу, керівник – Філоненко Н.К. – вчитель вищої категорії, старший вчитель;
- вчителів початкових класів та вихователів ГПД, керівник – Вольська Р.В. – вчитель вищої категорії;
- методичне об’єднання класних керівників, керівник – Зайнчуковська М.Ф., вчитель вищої категорії, старший вчитель;
- динамічна група вчителів фізичного та художньо-естетичного циклу, керівник – Карпович Ю.А. – вчитель вищої категорії, старший вчитель.
Успішно працювали творчі угрупування вчителів, які сприяли підвищенню професійної майстерності педагогів школи. Вдало впроваджується проект НУШ, отримали майже все матеріальне, методичне та комп’ютерне забезпечення, створено відповідний освітній простір.
3. МЕТОДИЧНА РОБОТА
Відповідно до річного плану роботи закладу у 2023-2024н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Указів Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», «Про Національну доктрину розвитку освіти», спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти.
Робота з молодими спеціалістами реалізується через Школу молодого вчителя (керівник Зайнчуківська В.І., вчитель вищої категорії, старший вчитель), де за кожним з молодих спеціалістів та стажистів закріплено вчителя-наставника. Організовано взаємовідвідування уроків, практичні заняття, засідання «круглих столів», обмін досвідом, обговорення відкритих уроків та заходів.
Методична робота в ліцеї здійснювалася в 2023-2024 н.р. з метою підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя та роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, фахового рівня вчителів ліцею, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних та загальних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів.
Із метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад методичної ради ліцею, визначено і затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено план роботи шкільних методичних об’єднань на 20213-2024н.р.
Педагоги ліцею приділяють увагу підвищенню не тільки фахової майстерності, а оволодівають сучасними технологіями організації навчально-виховного процесу. Всі педагоги використовують технічні засоби, володіють навичками роботи з ІКТ. Порівняння показників результативності методичної роботи свідчать про динаміку росту професійної майстерності педагогів завдяки підвищенню якості самоосвітньої діяльності, проходження курсової перепідготовки, атестації вчителів.
Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методики проведення уроку. Діяльність МО спланована на основі річного плану роботи ліцею та загальношкільної науково-методичної проблеми. На засіданнях МО вчителі обговорювали як організаційні запитання, так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів. Упродовж навчального року методичними об’єднаннями було проведено предметні тижні, під час яких учні розширювали свої знання з даного предмету.
У 2023-2024 навчальному році педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогічного партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму (другий рік роботи – адаптаційно-корекційний етап). Розв’язання проблеми і завдань ліцею, затверджених на навчальний рік, дозволило колективу ліцею досягти певних успіхів у забезпеченні якості освітніх послуг, створенні умов для навчання і виховання учнів.
Особливістю 2023-2024 н.р. у закладі була організація освітнього процесу в умовах змішаного формату навчання у зв’язку з воєнним станом у країні. Більшість вчителів використовували платформу Human, яка дозволяє вчителеві й учням спілкуватися і спільно працювати де завгодно та на будь-яких пристроях.
З метою ефективного та раціонального використання робочого часу (в дистанційному режимі), аналізу продуктивності власної професійної діяльності, в індивідуальному плані роботи під час карантину вказувати види та форми роботи, прізвища учасників навчально-виховного процесу, яким надавалися консультації, завдання для саморозвитку, прослухані вебінари тощо із зазначенням витраченого часу.
З педагогами закладу були проведені інструктивно-методичні наради: «Від конфлікту до культури педагогічного спілкування. Академічна доброчесність вчителя», «Створення ситуації успіху в навчальній діяльності школярів», «Формування навичок ХХІ століття: критичне та продуктивне мислення і вирішення проблем», «Цифрові освітні ресурси на допомогу вчителю».
Вчителі початкових класів активно працювали на цій же платформі для ефективного ведення класного електронного журналу.
З метою реалізації Концепції Нової української школи вчителі початкових класів, вихователі ГПД та асистенти вчителів відвідали семінар-практикум згідно з програмою заходів КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
Постійно проводилися консультації для педагогічних працівників адміністрацією ліцею, керівниками методичних об’єднань ліцею з питань організації освітнього процесу, методичної роботи, ведення шкільної документації, використання під час планування та проведення уроків та позакласних заходів інновацій освіти.
Протягом 2023-2024 н.р. належна увага з боку керівництва ліцею приділялась увага росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію вчителів. Педагогічні працівники закладу постійно брали участь у он-лайн вебінарах, семінарах, тренінгах, конференціях.
Усі педагогічні працівники, які викладають у 5-6-х класах (НУШ), пройшли підвищення кваліфікації як вчителі, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти. Педагоги постійно підвищують свій професійний рівень на курсах, діляться, обмінюються придбаним досвідом зі своїми колегами. Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку кожен вчитель проходить раз на 5 років.
У ході атестації адміністрацією ліцею було проведено вивчення досвіду роботи вчителів шляхом відвідування уроків, співбесід, анкетування учнів, батьків, колег; учителі провели цикл відкритих уроків, на яких були присутні члени атестаційної комісії ліцею, вчителі МО.
Дотримуючись принципів загальності, колегіальності, гласності, протягом 2023-2024 року атестацію пройшли 6 педагогів. На виконання постанови Кабінету Міністрів України вчителі ліцею дбають про своєчасне і постійне підвищення свого фахового рівня.
Згідно перспективного та річного плану атестації педагогічних працівників у 2023-2024 н.р. успішно пройшли атестацію вчителі ліцею:
- Воробей Людмила Володимирівна, вчитель зарубіжної літератури, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший вчитель»;
- Вдовенко Олена Адамівна, вчитель української мови та літератури, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «вчитель-методист»;
- Перегуда Світлана Сергіївна, вчитель початкових класів, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «старший вчитель»;
- Ковальчук Аліса Василівна, вчитель інформатики, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
- Кучер Валентина Анатоліївна, вчитель історії, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
- Червінська Діна Сергіївна, вчитель англійської мови в початкових класах, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
Педагогічні працівники, які пройшли курси підвищення кваліфікації, ділилися своїм досвідом на засіданнях методичних об’єднань. З метою вдосконалення майстерності вчителів та підвищення їх кваліфікації, відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 № 800, кожен педагогічний працівник ліцею працював над власним професійним вдосконаленням, обираючи різні форми та види такої роботи.
Для організації проведення методичної роботи з педагогічними працівниками постійно використовуються хмарні технології: з опрацюванням Google Таблиць та Google Документів заповнюються звіти про підсумки навчання та відвідування учнями ліцею, планується робота методичних об’єднань ліцею тощо; за допомогою Google Форм проводиться анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків учнів ліцею.
Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми, можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.
4. ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Повністю вдалося розв'язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону ліцею та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні ліцею охоплені навчанням.
Оцінювання навчальної діяльності учнів здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2023-2024 н.р., затвердженими наказом МОН України від 01 квітня 2022 р. № 290 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2023-2024 навчального року».
На виконання плану роботи ліцею, з метою аналізу якості освітнього процесу та об'єктивності оцінки результатів навчальних досягнень учнів, результативності дистанційного навчання, протягом 2023-2024 навчального року проводився моніторинг якості навчання учнів та надання освітніх послуг учителями закладу. Адміністрацією проаналізовано стан успішності учнів за рівнями навчальних досягнень за підсумками року, підраховано відсоток якості знань з усіх предметів інваріантної складової навчального плану та середній бал успішності по класах, перевірена об’єктивність виставлення оцінок за рік.
За статистичними даними на кінець 2023-2024 н.р. в закладі навчаються 378 учнів, з яких оцінюються 252 учні 5-11-х класів. Учень 5-Б класу з ООП Лозовик Назар за рішенням педагогічної ради оцінюється за рівневою шкалою.
З 252 учнів за 2023-2024 н.р. мають навчальні досягнення:
- високого рівня – 25 учнів (9,9%);
- достатнього рівня – 72 учні (28,6%);
- середнього рівня – 88 учнів (34,9%);
- початкового рівня – 67 учнів (26,6%).
Детальний аналіз успішності у відсотках по рівнях і по класах наведено у таблиці:
Клас |
Класний керівник |
К-ть учнів |
Рівень навчальних досягнень
|
Якість ЗУН у % |
Рейтинг
|
|||
В |
Д |
С |
П |
|||||
5-А |
Воробей Л.В. |
19 |
3 (15,8%) |
6 (31,6%) |
10 (52,6%) |
- |
47,4% |
IV |
5-Б |
Слобожан І.О. |
16/15 |
1 (6,7%) |
4 (26,6%) |
9 (60%) |
1 (6,7%) |
33,3% |
VII |
6-А |
Кучер В.А. |
25 |
2 (8%) |
12 (48%) |
9 (36%) |
2 (8%) |
56% |
ІІ |
6-Б |
Грабчак Н.Й. |
22 |
2 (9,1%) |
5 (22,7%) |
9 (40,9%) |
6 (27,3%) |
31,8% |
VIII |
7-А |
Фещенко О.В. |
20 |
2 (10%) |
9 (45%) |
6 (30%) |
3 (15%) |
55% |
ІІІ |
7-Б |
Гвоздовська Н.М. |
9 |
2 (22,2%) |
1 (11,1%) |
3 (33,3%) |
3 (33,3%) |
33,3% |
VII |
8-А |
Меринова О.М. |
24 |
2 (8,3%) |
4 (16,7%) |
7 (29,2%) |
11 (45,8%) |
25% |
X |
8-Б |
Шуринок О.М. |
21 |
- |
4 (19%) |
6 (28,6%) |
11 (52,4%) |
19% |
XI |
9-А |
Зайнчуківська В.І. |
23 |
4 (17,4%) |
9 (39,2%) |
5 (21,7%) |
5 (21,7%) |
56,6% |
І |
9-Б |
Власюк Р.С. |
22 |
1 (4,5%) |
5 (22,7%) |
8 (36,4%) |
8 (36,4%) |
27,2% |
IX |
10-А |
Макарець Л.М. |
17 |
2 (11,8%) |
5 (29,4%) |
10 (58,8%) |
- |
41,2% |
VI |
10-Б |
Халецька Л.І. |
11 |
- |
2 (18,2%) |
2 (18,2%) |
7 (63,6%) |
18,2% |
XII |
11 |
Рудюк О.В. |
24 |
4 (16,7%) |
6 (25%) |
4 (16,7%) |
10 (41,6%) |
41,7% |
V |
Проаналізувавши зведені відомості навчальних досягнень учнів, можна зробити висновок, що якість знань, умінь і навичок за 2023-2024 н.р. становить 38,5%, що на 3,4% вище, ніж за 2022-2023 н.р. (становила 35,1%), і на 8,9% вище, ніж за 2021-2022 н.р. (становила 29,6%).
Зниження якості знань, порівняно з минулим роком, спостерігається в двох класах:
- 6-Б кл. (класний керівник Грабчак Н.Й.) – на 7,3%;
- 7-Б кл. (класний керівник Гвоздовська Н.М.) – на 11,1%.
Підвищили якісний показник знань учні:
- 6-А кл. (класний керівник Кучер В.А.) – на 6%;
- 7-А кл. (класний керівник Фещенко О.В.) – на 2,6%;
- 8-А кл. (класний керівник Меринова О.М.) – на 4,1%;
- 8-Б кл. (класний керівник Шуринок О.М.) – на 4,7%;
- 9-А кл. (класний керівник Зайнчуківська В.І.) – на 4,6%;
- 9-Б кл. (класний керівник Власюк Р.С.) – на 2,2%;
- 10-А кл. (класний керівник Макарець Л.М.) – на 12,7%;
- 10-Б кл. (класний керівник Халецька Л.І.) – на 6,4%;
- 11 кл. (класний керівник Рудюк О.В.) – 11%.за
Протягом навчального року з метою вжиття невідкладних заходів, спрямованих на навчання було організовано дистанційно за допомогою різноманітних інтернет-ресурсів: проводились онлайн-конфереції з учнями з використанням сервісу Zoom, для проведення практичних, тематичних, контрольних робіт використовувались освітні платформи «На Урок», «ВСЕОСВІТА», засоби Google, Мій клас для зв’язку із учасниками освітнього процесу використовувались VIBER, Телеграм, тощо. Освітній процес проводився відповідно до затвердженого розкладу занять із дотриманням санітарних вимог, коли уроки в режимі конференції тривали 20-25 хвилин. За наслідками дистанційної роботи вчителів було проведено онлайн-опитування батьків щодо якості дистанційного навчання у ліцеї.
Незважаючи на всю складність освітнього процесу у 2023-2024н.р., освітні навчальні програми виконані повністю.
Особлива увага приділялася роботі з обдарованими дітьми:
1.Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».
2.Учні ліцею залучалися до участі у різних конкурсах та фестивалях, займали призові місця:
- Традиційним у нашому ліцеї стало проведення І (шкільного) етапу ХХІI Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
- Протягом учбового року вчителі залучали учнів до участі у Всеукраїнських онлайн олімпіадах на платформах « На урок», «Всеосвіта» та інших.
У поточному навчальному році учні 4-А класу (класовод Зайнчуковська М.Ф.) взяли активну участь у Міжнародному конкурсі “Олімпіс-2023. Осіння сесія” (природознавство, математика, інформатика, англійська мова) та «Олімпіс-2024. Весняна сесія». Також на платформі «На урок» відбулася олімпіада з ЯДС. Організатором була Максименко В.В. Взяло участь 5 учнів з 3-А класу.
Також відбувся Всеукраїнський конкурс з англійської мови “Гринвіч” (3-11 класи).Всього учасників було 32. Червінська Д.С. – 10 учнів ( Золотий сертифікат отримало 5 учнів, бронзовий - 1 учень, учасники - 4 учні). Грабчак Н.Й. – 17 учнів (Золотий сертифікат отримав 1 учень, срібний - 1 учень, учасники - 15учнів). Шуринок О.М. – 5 учнів (учасники).
Традиційно учні нашого ліцею є учасниками Міжнародного математичного конкурсу Кенгуру”. Але в цьому навчальному році конкурс не проводився.
У конкурсі з фізики “Левеня” взяло участь 7 учнів. З них 2 учнів мають добрий результат, 6 учнів - учасники.
Також був проведений Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика (лише I етап).
На рівні ОТГ був проведений конкурс читців-декламаторів, присвячений 153 річниці від дня народження Лесі Українки. Було 24 учасники різних вікових категорій.
Сержанська О. – I місце (вч. Власюк Р.С.);
Івахненко Я.- II місце (вч. Зайнчуковська М.Ф.);
Павлюк А. – III місце (вч. Фещенко О.В.).
У конкурсі «Бебрас – 2023-2024» взяло участь 164 учні (Максименко В.В. – 2-4 класи, Ковальчук А.В. – 5-7 класи). Відмінний результат – 22 учні, добрий – 65, задовільний - 77
Конкурс «Еколог – ЮНІОР-2023» був проведений у грудні. Організатором була Гвоздовська Н.М. Учасників – 17. Відмінний сертифікат отримало 3 учнів.
Учень 11 класу Грабчак Юрій (вч.Шуринок О.М.) узяв участь у IV Всеукраїнському конкурсі перекладу для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти «Переклад як засіб актуалізації етномовних картин світу». (Український державний університет імені Михайла Драгоманова)
У 2023-2024 навчальному році відбувся цілий ряд конкурсів на історичну тематику.
*VII щорічний Всеукраїнський національно-патріотичний конкурс «Я - козацького роду!»
(вчителі – Сидоренко В.В., Філоненко Н.К.)
I місце – 2 учні
II місце – 4 учні
III місце – 7 учнів
*VII щорічний Всеукраїнський відкритий інтерактивний конкурс «МАН-Юніор Ерудит» на засадах STEM-освіти (вчителі – Сидоренко В.В., Кучер В.А., Слобожан І.О.)
I місце – 10 учнів
II місце – 4 учні
*VIII щорічний Всеукраїнський національно-патріотичний конкурс «Ми- Патріоти України» (вчитель – Сидоренко В.В.)
I місце – 1 учень
II місце – 1 учень
III місце – 4 учні
*V щорічний Всеукраїнський пізнавальний конкурс «Я - Людина» на засадах STEM-освіти (вчителі – Сидоренко В.В., Кучер В.А., Слобожан І.О., Філоненко Н.К.)
I місце – 1 учень
II місце – 4 учні
III місце – 4 учні
Учні 1-Б класу (класовод Кондратовець О.В.) отримали Диплом за участь у Національній руханці в вишиванках «Дякуємо ЗСУ».
У педагогічній виставці «Сучасна освіта Житомирщини» взяла участь вчителька математики Федорченко А.С. з роботою «Цифровий світ математики: мультимедійний контент для вивчення чисел, геометрії та інших математичних тем»
I місце – ОТГ
III місце - область
Учні показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
Проте у цьому навчальному році активності школярів у олімпіадах, конкурсах заважала психологічна обстановка в зв’язку з продовженням війни в Україні.
Інформаційно-освітнє середовище закладу загальної середньої освіти – цілеспрямовано побудована інноваційна педагогічна система в освітній діяльності школи, створена на основі сучасних педагогічних, інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій, й інтеграції комп’ютерно орієнтованих засобів з навчально-методичним забезпеченням, яке надає можливості інтеграції і співпраці учасників освітнього процесу та забезпечує якісну освіту за різними формами навчання. В умовах використання ІОС закладу загальної середньої освіти на основі використання єдиної системи управління дистанційним навчанням можна забезпечити: 1) гнучкість і адаптивність навчального процесу до потреб і можливостей учнів у зручний час, у зручному місці й зручному темпі; 2) реалізацію дистанційного навчання в синхронному та асинхронному навчанні; 3) запровадження змішаного навчання в умовах карантину чи воєнного стану, для роботи з обдарованими учнями або учнями з особливими потребами.
5. ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ
На підставі Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» від 04.10.2020 № 2442-17, постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 957 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів», з метою забезпечення педагогічного супроводу дитини з особливими педагогічними потребами призначено асистентів вчителів.
Кількість осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються у ліцеї – діти з інтелектуальними порушеннями всього 4 учні: 2 учні (2 клас), 1 учень (5-Б клас), 1 учень (6-Б клас). З цими учнями працює 3 асистенти вчителя.
Відповідно до Закону України «Про освіту» (ст. 20), наказу МОН України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладу загальної середньої та дошкільної освіти», наказу МОН України від 30.08.2021 № 1/9-436 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022н.р.» та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах було затверджено Положення про Команду супроводу.
6. ЕКСТЕРНАТ
На виконання наказу МОН України від 12.01.2016 № 8 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», наказу МОН України від 13.03.2017 № 369 «Про затвердження Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах» та керуючись «Положенням про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах» у редакції наказу Міністерства освіти і науки України № 955 від 10.07.2019 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8», керуючись Положенням про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти в ліцеї було організовано екстернатне навчання для учнів, які перебувають і навчаються за кордоном, але виявили бажання продовжувати навчання в своєму ліцеї
У 2023-2024 навчальному році за сімейною формою навчалось 6 учнів 1-4-х класів та за екстернатною формою – 32 особи (5-11-ий класи). За екстернатною формою навчання здобули базову освіту – 3 учні, повну загальну середню – 4 учні ліцею.
7. ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ. НМТ
У 2023-2024 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2014 року» від 08 листопада 2023 року № 3438-ІХ). У відповідній графі додатку про освіту робиться запис «звільнений(а)».
У 2023-2024 н.р. 24 учні 11 класу теж звільнено від проходження ДПА. Усі бажаючі випускники (19) були вчасно зареєстровані на проходження НМТ - 2024 для вступу до вищих навчальних закладів. Із 19 зареєстрованих одна учениця не пройшла допустимий поріг з математики тому НМТ не зараховано. 5 випускників не здавали НМТ. Найкращі результати з української мови 170, 177, 186 (134 – найнижчий), з математики – 173, 194 (100), з історії – 170, 185 (136), з біології – 172 (131), з географії – 170 (138), з англійської мови – 179 (148). Вступили у ВНЗ на державне замовлення 6 випускників і на контракт 11.
8. ВИХОВНА РОБОТА ТА СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ
Педагоги ліцею глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі ліцею залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
Уся виховна робота у ліцеї у 2023-2024 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцією про права дитини, Законами України «Про охорону дитинства», «Про освіту», Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період 2020-2029 років.
Виховна діяльність ліцею була спрямована за напрямками:
- Превентивне виховання
- Морально-етичне виховання
- Громадсько-патріотичне виховання
- Художньо-естетичне виховання
- Трудове виховання
- Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя
- Екологічне виховання
Виховання учня у ліцеї та сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.
Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців.
9. СТАН ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму у побуті і під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації ліцею.
На початку навчального року, напередодні канікул проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями.
У ліцеї є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалося на нарадах при директорі. У ліцеї розроблено заходи щодо попередження травматизму учнів, проводиться відповідна робота і з вчителями та обслуговуючим персоналом.
Причина виникнення травм з'ясовується, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.
10. МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛІЦЕЮ
Приміщення ліцею та матеріально-технічна база відповідає вимогам, які визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами.
Педагогічною цінністю ліцею є особистість дитини. Пріоритетною педагогічною цінністю для педагогів ліцею є безумовна віра в дитину, в те що при оптимальних умовах проведення її за життєвим вектором може і повинно здійснюватися успішно.
Виходячи із вищезазначених пріоритетних цінностей, місія ліцею полягає у створенні умов для дітей, надання рівних можливостей для кожної дитини незалежно від її рівня розвитку, забезпечення пізнавального розвитку учня, та якісної підготовки до життя.
Для навчально-виховної роботи в ліцеї обладнано 27 класних кімнат, в тому числі:
- майстерня з обслуговуючої праці;
- комбінована майстерня;
- 20 спеціалізованих кабінетів;
- лаборантські приміщення;
- спортивна зала;
- кабінет медичної сестри;
- актова зала;
- харчоблок та їдальня;
- бібліотека
Також обладнані кабінет директора, канцелярія, учительська кімната, кабінет соціальної і психологічної служби, кабінет педагога-організатора, кабінет заступника з НВР, інвентарна для спортзалу, лаборантські приміщення, архів, приміщення для технічного персоналу та завідуючого господарством.
До послуг учнів і вчителів роздільні внутрішні вбиральні.
Санітарний стан території ліцею та приміщень – задовільний. Проблемою залишається огородження пришкільної території. Щорічно при підготовці ліцею до навчального року здійснюється косметичний ремонт приміщень. У цьому році було повністю відремонтовано II поверх та частково I. На ремонт було витрачено 36 тис. грн..
Колектив ліцею на перше місце ставить створення розвивального середовища, тому що тільки у позитивно створеному середовищі дитина може розвиватися сама, вона обмірковує, спостерігає, робить висновки. До послуг учнів та вчителів у ліцеї 12 плазмових телевізорів, 5 мультимедійних комплексів, всі вчителі забезпечені ноутбуками (24) та нетбуками (1), 24 комп’ютери, весь ліцей підключений до швидкісної мережі INTERNET, працює шкільна бібліотека.
Адміністрація ліцею намагається забезпечувати життєдіяльність та організацію навчально-виховного процесу необхідним матеріалом, меблями, наочністю відповідно до сучасних вимог. Так, у цьому навчальному році були поповнені наочним матеріалом кабінети математики, біології та географії. У кабінет фізики придбано смартдошку із програмним забезпеченням (123990,00 грн). Придбано програмований дрон (16500,00), кольоровий принтер Epson (11499,00). Для кабінету безпеки будуть придбані макети, муляжі та інше обладнання (191580,00 грн).
У ліцеї створені умови для оздоровлення дітей. Є стадіон загальною площею 1645 м², футбольна площадка із штучним покриттям площею 612 м², площадка волейбольна/ баскетбольна 360 м². В холодну пору року до послуг учнів 1-11 класів спортивна зала площею 274,2 м². Забезпечення спортивним інвентарем – задовільне.
Розроблено і затверджено План дій на виконання Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, схваленої Указом Президента на 2021-2025 рр.
11. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ТА МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Одним із чинників, що впливають на стан здоров’я дітей є харчування. Організація харчування спрямована на забезпечення повноцінного збалансованого харчування учнів, регламентується законом України «Про освіту», «Інструкцією харчування дітей (зі змінами), затвердженою МОН України, Міністерством охорони здоров’я України 26.02.2013 № 202/165, Постановою КМУ від 24.03.2021р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
З 01 вересня 2023 р. було організоване безкоштовне гаряче харчування за рахунок коштів місцевого бюджету (45 грн. обід) учнів пільгової категорії 5-11-х класів:
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (4 чоловік);
- дітей із сімей, учасників АТО (15 чоловік);
- дітей із сімей, внутрішньо переміщених осіб із тимчасово окупованих територій України (2 чоловік);
- дітей із сімей, які потрапили в складні життєві обставини (3 чоловік);
- дітей із сімей, один із батьків яких має статус УБД (39 чоловік);
- дітей із малозабезпечених сімей (7).
Учні початкових класів (1-4-х) харчуються безкоштовно.
Загальний контроль за організацією харчування здійснює директор, відповідальна за харчування – Зайнчуковська М.Ф., заступник директора з НВР, сестра медична з дієтичного харчування – Власюк Д.О. (контролюють роботу персоналу харчоблоку, додержання санітарно-гігієнічних умов під час приготування та роздачі їжі).
Харчоблок та їдальня ліцею розміщені на першому поверсі. Приміщення їдальні обладнано 64 посадочними місцями. Харчоблок обладнаний побутовими холодильниками, морозильними камерами, електричною м’ясорубкою, електричною плитою на 4 конфорки, посудомийною машиною, бойлером, жарочною духовою шафою, мормітами, керамічним та варочним посудом, який був повністю оновлений в останні роки. Санітарний стан харчоблоку, їдальні, та допоміжних приміщень відповідає санітарно- гігієнічним вимогам.
Приміщення харчоблоку та їдальні щоденно прибираються, раз на тиждень робиться генеральне прибирання з миючими засобами, які внесені до єдиного реєстру МОЗ України та мають позитивний висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи МОЗ України.
Харчоблок використовується раціонально. Кухонний посуд та інвентар зберігаються в спеціально відведених місцях, промарковані, використовуються за призначенням.
Документацію з організації харчування в ліцеї веде сестра медична з дієтичного харчування Власюк Д.О., книги, журнали заповнюються своєчасно та охайно.
Зберігання продуктів харчування відповідає встановленим вимогам. Всі продукти, які постачаються на склад, приймаються в присутності комірника та сестри медичної з дієтичного харчування. Старший кухар чітко дотримується терміну реалізації продуктів.
Медичне обслуговування учнів та працівників ліцею організовано відповідно до нормативно-правової бази.
Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у ліцеї обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра.
Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по ліцею.
У ліцеї створені задовільні умови для проведення медичної, оздоровчо- профілактичної роботи. Медичний кабінет обладнано меблями, шафою для медичних препаратів, ростоміром, вагою, кушеткою, заведено амбулаторні картки на учнів ліцею.
Щорічно у вересні сестра медична оглядає дітей, вивчає медичні картки та проводить розподіл дітей за фізкультурними групами та групами здоров’я.
За результатами поглибленого огляду учнів складені «Листки здоров’я».
За встановленим графіком проводиться оцінка санітарно-гігієнічного стану приміщень ліцею. Результати фіксуються в журналах встановленого зразка.
Активізувалась робота з прищеплення дітям навичок особистої та загальної гігієни, загальна санітарно-просвітницька діяльність серед учнів та батьків.
Забезпечення адміністративного контролю за медичним обслуговуванням учнів здійснює директор. Матеріали узагальнюються актами, довідками, наказами та заслуховуються на нарадах.
Стратегія розвитку закладу зумовлена якісним оновленням змісту освіти, що полягає в необхідності привести її у відповідність із світовими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг.
У 2023-2024 н.р. шкільна освіта постала перед новим викликом – війна. В таких умовах освітній процес адаптовано до найбільш безпечної форми навчання – змішаної. Це пов’язано із неможливістю надання під час повітряної тривоги у сховищі місць учням усіх класів одночасно.
У закладі розпочато роботу для створення мотивуючого до навчання простору, але через війну ця робота тимчасово призупинена. Виготовлено вказівники руху під час евакуації з приміщення та руху для дотримання дистанції під час карантину.
Забезпечено обізнаність учнів з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях. Проведено об’єктові тренування, тренінги з використання вогнегасників. Відповідно до вимог забезпечено архітектурну доступність до ліцею, побудовано пандус.
Весь персонал ліцею ознайомлений з алгоритмом дій в разі нещасного випадку, повітряної тривоги.
12. БЕЗПЕЧНА ШКОЛА. ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ
Безпечне освітнє середовище забезпечує: наявність безпечних умов навчання та праці комфортну міжособистісну взаємодію, сприяючи емоційному благополуччю учнів, педагогів та батьків; відсутність будь-яких проявів насильства та наявність достатніх ресурсів для їх запобігання дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу. Розбудова безпечної, дружньої до дитини школи відбувається постійно. На сайті закладу та в ФБ-групі «Новоборівський ліцей імені Василя Лунька» розміщено матеріали щодо попередження булінгу, які містять інформацію для батьків, учнів та вчителів. На сайті ліцею розміщені інформаційні матеріали щодо виявлення випадків булінгу, зразок заяви, План заходів щодо попередження булінгу та насильства. Педагогічні працівники пройшли онлайн-навчання з протидії булінгу та тренінги щодо створення толерантного середовища.
ВИСНОВКИ
Адміністрація ліцею вважає, що головні проблеми, які необхідно вирішити в майбутньому це:
1. Виховання в учнів патріотизму, поваги, доброти, етичного ставлення до сім’ї, родини, людей.
2. Застосування новітніх освітніх технологій.
3. Модернізація матеріальної бази освітнього закладу.
4. Забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу, дотримання правил безпеки життєдіяльності, охорони здоров’я і життя дітей та підлітків, педагогічних працівників.
6. Підвищення якості навчальних досягнень учнів.
7. Покращення роботи учнівського самоврядування.