Години психолога
27 лютого 2025 року практичним психологом Новоборівського ліцею імені Василя Лунька були проведені години психолога з учнями 6-х класів з використанням асоціативних карток. Заняття було спрямоване на визначення рівня конфліктності, комфортності, адаптованості, дезадаптованості та особливостей міжособистісних взаємин в колективі.
В 70-80-і роки минулого століття у роботі психологів з’явилися асоціативні карти, які допомагають у вирішенні проблем спілкування і взаєморозуміння, прийняття себе та покращення емоційних станів тощо. Асоціативні карти – це набір картинок завбільшки з гральну карту або листівку, що зображують людей, їх взаємодії, життєві ситуації, пейзажі, тварин, предмети побуту, абстрактні картини. Асоціативні картки грають дуже важливу роль у роботі практичного психолога закладів освіти. По-перше, метафоричні асоціативні карти у формі гри впливають на несвідоме, минаючи фільтри цензури розуму, допомагають доторкнутися до глибоких почуттів і досліджувати творчі шляхи вирішення складних життєвих ситуацій, отримати цілісну картину внутрішнього «Я», вирішити протиріччя між внутрішнім і зовнішнім світом, знайти ресурси для самореалізації. По-друге, це дуже захоплююча гра. Граючи, ми входимо в саме ресурсний стан - стан дитини. Адже дитина, навчаючись і розвиваючись в процесі гри, має право помилятися, чогось не знати і при цьому радісно захоплюватися. Карти дозволяють зняти бар'єри і в грі знайти рішення. По-третє, найважливіше, за допомогою карт дитина вирішує свою проблему самостійно, без нав'язування і директив.
За допомогою карток «Креатив» можна здійснювати корекцію розвитку особистісних якостей особистості, покращувати емоційні стани, розвивати окремі психічні процеси, допомагати у вирішенні міжособистісних та внутрішньо особистісних конфліктів, розвивати емпатію та навички соціальної перцепції та формувати позитивні риси характеру.
Напрями роботи практичного психолога щодо застосування карток: допомога у подоланні стресів і постстресових станів; робота з конфліктами; розвиток психічних процесів; розвиток креативності; розвиток емоційно-вольової сфери; розвиток емпатії; розвиток мовлення, уміння самопрезентації, самоаналізу; формування адекватної самооцінки.